کلینیک دندانپزشکی ابوالقاسمی

دلایل حساسیت به داروهای بی حسی دندانپزشکی

15 مهر ، 1397
کلینیک دندانپزشکی دکتر ابوالقاسمی

دلایل حساسیت برخی از افراد به داروهای بی حسی دندانپزشکی

برخی از داروهای بی حسی در دندانپزشکی حاوی ماده ای به نام آدرنالین ( اپی نفرین ) هستند که می توانند بعد از تزریق به بیمار، در وی باعث افزایش ضربان قلب و همچنین گاها باعث بی حالی و سستی در بیمار شوند.

وجود اپی نفرین در داروهای بی حسی به دلیل عملکرد وا زوکانستریکتور (تنگ کننده عروق) می باشد، که باعث می شود عروق خونی در ناحیه بی حس شده  تنگ شود و مدت زمان اثر بخشی دارو در ناحیه مورد نظر بیشتر گردد.

حساسیت افراد به داروی بی حسی دندانپزشکیحساسیت افراد به داروی بی حسی دندانپزشکی

از این رو بر خلاف تصور بعضی افراد که بر این باورند، به این دسته از بی حس کننده ها حساسیت دارند. دلیل اصلی به خاطر وجود آدرنالین در داروهای بی حسی می باشد که در صورت سریع تزریق شدن آن و درهنگام ورود به عروق خونی می تواند سبب واکنش های سیستمیک از جمله تپش قلب و تغییر در حالت تنفس و بی حالی فرد شود.

لذا باید گفت افرادی منع مصرف پزشکی دارند که شامل بیماران قلبی عروقی بوده که سابقه سکته نیز داشته اند و همچنین افراد با فشار خون بالا و کسانی که سابقه حساسیت به این دسته از داروهای بی حسی را دارا می باشند. می توان نتیجه گرفت موارد ذکر شده فوق، گروه های اصلی منع استفاده از این نوع داروی بی حسی می باشند.

در این گزارش از کلینیک دندانپزشکی دکتر مهدی ابوالقاسمی شما عزیزان را با داروهای بی حسی و دلایل حساسیت برخی از افراد به داروهای بی حسی دندانپزشکی آشنا کردیم و دریافتید برای این موارد جای نگرانی نیست و تنها کافیست به تجویز پزشک قبل و یا بعد از انجام کار بر روی دندان هایتان برخی داروها را جهت جلوگیری از بروز حساسیت مصرف کنید.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LeMMSUhAAAAAE-rJXylA6AfNIKeXGXBlaEHGr66