کلینیک دندانپزشکی ابوالقاسمی

بهترین ایمپلنت دندان کدام است؟

08 تیر ، 1400
کلینیک دندانپزشکی دکتر ابوالقاسمی

بهترین ایمپلنت دندان کدام است؟

  خوشبختانه ایمپلنت دندان باعث شده تا امروزه رو به رو شدن با مشکلات بی دندانی بسیار آسان شود. مشکل از دست دادن یک یا چند دندان برای بسیاری از افراد سخت و غیر قابل تحمل است.  احتمال رو به رو شدن با عرضه بی دندانی، دلایل متعددی وجود دارد. تا چندی پیش، برای رفع این مشکل راهی به جز استفاده از دندان های مصنوعی نبود. دندان های مصنوعی نتوانستند رضایت مریض را جلب کنند  به دلیل شکل ظاهری و مشکلات دیگری که این دندان ها داشتند.   بهترین روش کاشت دندان، ایمپلنت دندان است. اگر شخصی به هر دلیلی دندان یا دندان های خود را از دست بدهد، فیکسچر یا ایمپلنت دندان در همان اندازه ریشه به جای آن قرار داده می شود. فیکسچرها قطعاتی در اندازه دندان طبیعی دارند، که توسط ابزار بسیار دقیقی کنترل شده و همچنین توسط دستگاه های بسیار دقیق ساخته و تولید می شود.  

ایمپلنت دندانی شامل دو قسمت است :

قسمتی که در داخل فک شخص قرار می گیرد که به اصطلاح Fixture نامیده می شود و همچنین قسمت تاج که بالای لثه قرار گرفته می شود، که اصطلاحا Abutment خوانده می شود، که بر روی Abutment روکش ایمپلنت یا پروتز قرار می گیرد.  

مزایا و ویژگیهای ایمپلنت دندانی :

  • ظاهری زیبا : باید اشاره کنیم که نسبت به دندان های مصنوعی، ایمپلنت دندانی بسیار راحت تر و طبیعی تر به نظر می رسد. به دلیل اینکه ایمپلنت ها به استخوان فک وصل می شوند، دائمی بوده که در نهایت هیچ شخصی متوجه ایمپلنت دندان شما نخواهد شد.
  • حرف زدن بهتر و راحت تر : ممکن است که دندان های مصنوعی در دهان شما جا به جا شده و به مرور زمان گشاد شود، که این مورد می تواند گفتار شما را با مشکل مواجه کند. در حالی که ایمپلنت دندان می تواند جایگزین واقعی دندان شما شده و در طول ماه نیازی به هیچگونه تنظیمی ندارد.
  • راحتی بسیار : هنگامی که شخص به دندان های ایمپلنت عادت کند، جزئی از آن فرد به نظر خواهد رسید.
  • غذا خوردن راحت : شخص می تواند بعد از ایمپلنت دیگر نگران غذا خوردن نباشد. به دلیل اینکه دندان های ایمپلنت به فک متصل شده، و مانند دندان های طبیعی عمل می کند.
  • دندان های دیگر نیز تحت تاثیر قرار نمی گیرند : برای اینکه از سایر دندان ها حمایت شود، باید حتما در کنار آنها یک بریج دندان (پل محافظتی) کار گذاشت. از این رو دندان های ایمپلنت نمی تواند روی دندان های طبیعی تاثیری داشته باشد. حتی می تواند سلامتی کلی دهان و دندان شما را بهبود بخشد. همچنین مسواک زدن و نخ کشیدن دندان های ایمپلنت شده خیلی راحت تر است.
  • دوام بالا : ایمپلنت دندان با بهداشت و مراقبت خوب، دوام زیادی خواهد داشت.
  تصویری از ایمپلنت گذاشتن   

انواع ایمپلنت بر اساس کشورهای سازنده :

  شاید یکی از سردرگمی های بیماران انتخاب نوع ایمپلنت خود باشد، انواع آنها و تنوع بالا در برند تاثیر چشمگیری بر روی قیمت تمام شده ایمپلنت دندانی می گذارد. سوال اکثر بیماران این است که انواع ایمپلنت ها چه تفاوتی با هم دارند ؟ در ادامه چند نمونه کشور سازنده ایمپلنت را به شما معرفی خواهیم کرد.  
  • ایمپلنت های کره ای :
می توان گفت ایمپلنت های داخل کشور اکثر کره ای هستند.  
  • ایمپلنت های اروپایی :
این نوع از ایمپلنت ها بسیار گران بوده و بیشتر توسط کشورهای فرانسه، ایتالیا و آلمان ساخته می شوند. می توان گفت از این برند تعداد اندکی در کشور ما وجود دارد.  
  • ایمپلنت های آمریکایی :
می توان گفت اکثر ایمپلنت ها تحت لیسانس کمپانی های معتبر امریکایی نظارت شده و در کشور کره جنوبی تولید می شوند، که علت این امر این است که بین دو کشور محدودیت های ارتباطی وجود داشته و تامین قطعات را از کشور آمریکا مشکل ساخته است.  
  • ایمپلنت های سوئیسی : 
ایمپلنت دندانی برند Sic به دلیل داشتن کیفیت و تکنولوژی بالا در ساخت و همچنین قیمت مناسب آن بسیار متداول می باشد.     تصویری از ایمپلنت    لازم به ذکر است که تنها فاکتور مداخله کننده در کیفیت، کشور سازنده آن محسوب نمی شود. آگاهی از کیفیت برندهای مختلف و تشخیص ایمپلنت مناسب، برای بیمار کاری بسیار دشوار است و بسیار ضروری است که از نوع برند و معتبر بودن آن اطمینان و آگاهی حاصل گردد.  چنانچه بهترین برند ایمپلنت هم به واسطه فردی غیر متخصص برای شما استفاده شود، ممکن است برای شما عواقبی ناخوشایند به همراه داشته باشد. بنابراین انتخاب متخصص اولین و مهم ترین نکته در این امر است.   تا چند سال پیش فقط تعداد محدودی از شرکتهای تولید ایمپلنت دندان وجود داشت و به همین دلیل معروف ترین ایمپلنتها همان برندهای قدیمی می باشد ولی در چند سال اخیر همانطور که در صنعت ماشین سازی نمی توان فقط یک اتومبیل را بهترین دانست در صنعت ایمپلنت هم به همین شکل میباشد. مهمترین عامل برای انتخاب یک ایمپلنت خوب از نظر برند،میزان موفقیت آن میباشد که معمولا در مقالات علمی به ثبت میرسد و برای بیماران قابل تشخیص نیست و تنها راه برای انتخاب یک ایمپلنت خوب پیدا کردن یک جراح دندانپزشک خوب و با مهارت کافی میباشد،چون یک جراح خوب تمام فاکتورهایی که یک ایمپلنت مناسب باید داشته باشد را بررسی و سپس خریداری می کند.بنابراین بهترین راه برای پیدا کردن یک ایمپلنت خوب انتخاب یک جراح دندانپزشک قابل اعتماد است.       شما می توانید جهت مشاوره به مطب بهترین دندانپزشک غرب جناب دکتر مهدی ابوالقاسمی مراجعه کرده و هرچه زودتر به رویای لبخند هالیوودی برسید.
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LeMMSUhAAAAAE-rJXylA6AfNIKeXGXBlaEHGr66