کلینیک دندانپزشکی ابوالقاسمی

لمینت دندان با کیفیت

01 شهریور ، 1400
کلینیک دندانپزشکی دکتر ابوالقاسمی

همه افراد به این موضوع آگاه هستند که یک دندان پوسیده و خراب چگونه می‌تواند بر روی اعتماد به نفس انسان تاثیر منفی بگذارد و به همین دلیل، امروزه لبخند زدن دیگر کار سختی نیست. بدین ترتیب اگر شما به دنبال لمینت دندان با کیفیت هستید کافیست، تا سری به سایت‌های اینترنتی بزنید. اینچنین با نمونه‌های قابل قبول و بسیار خاص در این زمینه آشنا می‌شوید که در ابتدای کار سلامت دهان شما یکی از مهم‌ترین مواردی است که باید به آن توجه ویژه داشته باشید. به واسطه روکش دندان دیگر دندان‌های پوسیده و زرد رنگ را قرار نیست افراد مشاهده کنند. لمینت دندان را به روکش‌هایی با پوسته سفارشی و باریک می‌گویند که با ترکیب مواد دندانی می‌تواند جلوه خاصی را برای دندان به ارمغان بیاورد. بسیاری از افراد امروزه از لمینت دندان برای جلوی دندان‌های خود استفاده می‌کنند که شکل، اندازه و رنگ لمینت به راحتی قابل تغییر است. این لایه را بر روی دندان طبیعی می‌گذارند تا بتواند از دندان در مقابل پوسیدگی جلوگیری کند و مهمتر از همه یک لبخند زیبا را به نمایش بگذارد. لمینت دندان انواع خاصی دارد که ما در این مقاله قصد داریم برای شما هرکدام را به بهترین شکل ممکن توضیح دهیم.

لمینت دندان

لمینت دندان

انواع لمینت دندان سرامیکی

یکی از انواع لمینت دندان با کیفیت نوع سرامیک توده‌ای آن است. در ساخت این روکش خاص و زیبا دندان ساز به واسطه شکل، حالت و یک رنگ مات سرامیک را به شکل دندان در می‌آورد که به هیچ عنوان شما نمی‌توانید اگر دندانساز این کار را با کیفیت انجام دهد، تفاوت خاصی را بین روکش دندان سرامیکی و دندان اصلی مشاهده کنید. اما هر مزیتی یک عیب خاص نیز دارد و عیب روکش سرامیکی به خاطر دوام و استقامت بسیار کمی است که نمیتواند آنچنان که باید و شاید مقاومت خود را حفظ کند.

لمینت دندان سرامیک فشرده

اما اگر به دنبال یک لمینت دندان با کیفیت، مقاوم و محکم هستید، ما به شما سرامیک فشرده را توصیه می‌کنیم؛ چراکه این لمینت ضخامت بسیار بیشتری نسبت به دیگر لمینت‌ها دارد و به همین دلیل، جزء پرفروش‌ها محسوب می‌شود که شما از استفاده آن پشیمان نمی‌شوید.

لمینت دندان دی سیلیمات لیتیوم

آن دسته از عزیزانی که متاسفانه عادت دندان قروچه کردن را دارند، نیز می‌توانند از یک لمینت دندان با کیفیت استفاده کنند. اما جنسی که این افراد می‌توانند برای این نوع لمینت دندان در نظر بگیرند دی سیلیمات لیتیوم است، که مقاومت دوام و استحکام فوق‌العاده بالایی دارد و صددرصد برای این دسته از عزیزان می‌توان گزینه به صرفه و قابل قبولی به حساب آید.

لمینت دندان زیرکونیم

اما زیرکونیم یکی از بهترین و قابل قبول ترین‌ها  در لمینت دندان با کیفیت است که استحکام و دوام آن یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد شناخته می‌شود و این نوع لمینت شباهت بسیار زیادی به تاج دندان دارد و به همین خاطر می‌تواند از دندان شما در مقابل پوسیدگی جلوگیری کند. به دلیل جنس غیرشفافی که دارد باعث می‌شود تا خرابی‌های دندان زیاد به چشم نیاید و برای آن دسته از عزیزانی که ممکن است دچار حساسیت خاصی برای استفاده از مواد لمینت دندان باشند، اصولا لمینت حساسیت خاصی را ایجاد نمی‌کند. به دلیل مقاومت فوق‌العاده‌ای که دارد، بسیاری از افراد 50 سال ماندگاری را در کنار نگهداری درست این ماده عنوان می‌کنند. سازگاری فوق‌العاده این ماده به بدن یکی از دلایل انتخاب آن برای بسیاری از افراد سخت پسند است. مهمتر از همه در دهان هیچ‌گونه بوی بدی به وجود نمی‌آید. 

اهمیت تخصص و تجربه دندانپزشک

بسیاری از افراد ممکن است این سوال را داشته باشند: لمینت از دندان چگونه جدا می‌شود؟ برای پاسخ به این سوال بهتر است بدانید که اگر به یک دندانپزشک ماهر که سابقه بالایی دارد مراجعه کنید صددرصد با کار گذاشتن یک لمینت دندان با کیفیت آن چنان که شما فکر می‌کنید به آسانی لمینت از دندان جدا نمی‌شود البته نکات خاصی وجود دارد که به واسطه آن شما می‌توانید در طولانی مدت از لمینت دندان خود به نحو احسن استفاده کنید. از گاز زدن و جویدن غذاهای سفت پرهیز کنید. نباید دمای دهان شما به صورت ناگهانی سرد و گرم شود. عدم توجه به این نکات صددرصد باعث می‌شود که هر چقدر یک دندانپزشک مهارت بالایی داشته باشد و از جنس با کیفیت استفاده کند باز هم لمینت دندان شما عمر طولانی نداشته باشد. پیشنهاد می‌کنیم آن دسته از عزیزانی که زیر ۱۸ سال هستند، از لمینت دندان تا حد امکان استفاده نکنند. لمینت به هیچ عنوان باعث پوسیدگی دندان نمی‌شود و چنانچه شما بهداشت دهان و دندان را به بهترین شکل ممکن رعایت نکنید و در انتخاب دندانپزشک به درستی عمل نکنید، این احتمال وجود دارد که دندانپزشک نتواند به خوبی فاصله دندان و لثه را تشخیص دهد و مواد غذایی و پلاکت باعث بیماری‌های عفونی شدید برای دهان و دندان شما می‌شود.

زیبایی دندان

زیبایی دندان

سخن پایانی

ما در این مقاله به شما عزیزان چهار مدل خاص ونیر را به شکل کاملا خاص توضیح دادیم که اگر به دنبال لمینت دندان با کیفیت هستید بدانید چه ونیرهایی می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند. اما مهمتر از همه شما باید به تخصص و تجربه دندانپزشک برای لمینت دندان بیشتر از هر چیزی توجه داشته باشید؛ چرا که اگر دندانپزشک سابقه قابل قبولی نداشته باشد، صددرصد جنس مرغوبی را برای شما به کار نمی‌گیرد و این‌چنین است که علاوه بر آسیب و ضربه بسیار بدی که به دهان و دندان شما وارد می‌شود هزینه بسیار بالایی را نیز باید به ناچار پرداخت کنید. رعایت بهداشت دهان، عدم مصرف نوشیدنی‌های اسید و مضر،  استفاده از مواد غذایی و خوراکی که می‌تواند برای زیرسازی دندان مضر باشد از جمله کارهایی است که شما بعد از لمینت دندان به هیچ عنوان نباید انجام دهید. در مواردی که بهداشت دهان و دندان برای شما آن‌چنان مطرح نیست و یا پوسیدگی‌های بسیار گسترده‌ای را در بین دندانهای خود مشاهده می‌کنید و مهمتر از همه به بیماری‌های مفصلی دچار هستید، بهتر است که از لمینت دندان استفاده نکنید و اگر قرار است این کار را انجام دهید، بهتر است تا حد امکان از یک دندانپزشک با تجربه در این زمینه کمک بگیرید.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LeMMSUhAAAAAE-rJXylA6AfNIKeXGXBlaEHGr66