کلینیک دندانپزشکی ابوالقاسمی

نکاتی مهم درباره بلیچینگ دندان

16 دی ، 1399
کلینیک دندانپزشکی دکتر ابوالقاسمی

نکات مهم بلیچینگ دندان (سفید کردن دندان)

یکی از عوامل تاثیرگذار در یک لبخند زیبا، رنگ دندان ها می باشد. خیلی از افراد در رابطه با رنگ دندان های خود، شکایت های مختلفی دارند، و با تاریخچه متنوعی از علت ایجاد تغییر رنگ دندان هایشان به دندانپزشک زیبایی مراجعه می کنند.

در درجه اول چیزی که بسیار اهمیت دارد تشخیص نوع تغییر رنگ و علت آن می باشد. هر نوع اقدامی امکان دارد نتیجه مطلوبی نداشته و موقتی و بی ثبات باشد. در این مقاله با ما در کلینیک دندانپزشکی دکتر مهدی ابوالقاسمی همراه باشید تا شما عزیزان را با نکات مهم بلیچینگ دندان بیشتر آشنا کنیم.

بلیچینگ یا سفید کردن دندانبلیچینگ یا سفید کردن دندان

مهمترین نکات بلیچینگ دندان

  1. استفاده و کار با مواد بلیچینگ بسیار سخت است و این عمل نیاز به دانش و هنر دست دندانپزشک شما و وابسته به تخصص دندانپزشک زیبایی می باشد.
  2. عمل بلیچینگ دندان نیاز به تکرار دارد و نمی توان آن را یک درمان دائمی دانست، به این دلیل که ممکن است رنگ دندان ها تغییر کند، و در این صورت نیاز به تمدید دارد. فاصله بین درمان مجدد و تمدید آن، بستگی به عوامل متعددی چون عادات غذایی، بهداشت فردی و … دارد، که بین چند هفته تا چند سال متغیر است.
  3. عمل بلیچینگ درمانی است که در دندانپزشکی زیبایی انجام می شود، و باید گفت نتیجه آن به طور کامل مشخص نیست و میزان سفیدی دندان قابل پیشبینی نیست، به این معنی که با مراجعه به اکثریت دندانپزشکی ها، در خصوص میزان روشنی دندان های شما و برای داشتن لبخند هالیوودی، تضمینی داده نخواهد شد.
  4. اعتقاد دندانپزشک کاربلد آن است که روش آفیس بلیچینگ یا همان سفید کردن دندان ها در مطب دندانپزشکی به اصطلاح استارتر و شروع این عمل است، و باید روند درمان به وسیله بلیچینگ خانگی پیگیری شود. شاید این مورد زمان و هزینه بلیچینگ را برای شما افزایش دهد، اما نتیجه مطلوب و در دراز مدت رضایت خاطر بیشتری نیز خواهید داشت.

مهترین نکات بلیچینگ دندانمهترین نکات بلیچینگ دندان

نکات مهم درباره استفاده از ژل سفید کننده دندان در منزل

  • اگر رنگ تیره ای در بخشی از قالب تری مخصوص خود مشاهده کردید، نرمال است، علت این رنگ تیره اکسیداسیون سطح آمالگام دندان های پر شده شما است.
  • سطح جونده یا لبه دندان ها زودتر از سطح دندان های نزدیک به لثه سفید خواهد شد.
  • در سرما حساس شدن دندان ها طبیعی است. اگر احساس کردید که این حساسیت بیش از حد ملایم و یا اذیت کننده است، حتما با دندانپزشک خود تماس بگیرید.
  • این امکان وجود دارد که ناحیه ای خاص مانند لثه، زبان، دندان ها، لب یا گلو، بدون مشخص شدن حساس شود، این نوع حساسیت به طور معمول با قطع کردن استفاده از ژل به مدت یک یا سه روزه قطع می شود. بعد از اتمام و کامل شدن روند عمل بلیچینگ ممکن است دندانهای شما از حد معمول سفیدتر به نظر آید، اما بعد از گذشت دو هفته از زمان این عمل، دندان های شما رنگ نهایی و دلخواه شما را خواهند داشت. شما می توانید جهت مشاوره به مطب بهترین دندانپزشک غرب جناب دکتر مهدی ابوالقاسمی مراجعه کرده و با اصلاح طرح لبخند هرچه زودتر به رویای لبخند زیبا برسید.
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LeMMSUhAAAAAE-rJXylA6AfNIKeXGXBlaEHGr66