کلینیک دندانپزشکی ابوالقاسمی

لیفت لثه با تیغ بهتر است یا لیزر

25 تیر ، 1402
کلینیک دندانپزشکی دکتر ابوالقاسمی

پاسخ به این سوال که لیفت لثه با تیغ بهتر است یا لیزر به شما کمک می‌کند تا بهترین انتخاب را داشته باشید. لبخند زیبا این روزها نیاز به رعایت بهداشت دهان و دندان دارد. همچنین لازم است لثه‌هایی سالم و دندان‌هایی مرتب داشته باشید. در این صورت می‌توانید با انجام لیفت لثه نیاز خود را برطرف کنید. برای انجام این اقدام درمانی و زیبایی راه حل‌های بسیاری وجود دارد. گاهی می‌توان لیفت برای لثه را با لیزر انجام داد و در شرایط دیگر ممکن است با تیغ جراحی برای بیمار صورت بگیرد. به همین دلیل باید از مزایا، معایب، کاربردها و... هر دو روش اطلاعات کاملی در اختیار داشته باشید. به همین منظور در این مقاله با کلینیک دندانپزشکی زیبایی دکتر مهدی ابوالقاسمی همراه باشید.

لیفت لثه چیست؟

قبل از آن که بخواهید بدانید لیفت لثه با تیغ بهتر است یا لیزر باید از ماهیت اصلی این عمل اطلاع داشته باشید. این اقدام دندانپزشکی در حقیقت یک جراحی برای لثه است که با آن می‌توان خط لثه را تغییر داده و به اصلاح شکل آن پرداخت. با انجام این کار بافت اضافی لثه شما برداشته شده و به صورت کامل ترمیم می‌شود. این جراحی بیشتر به منظور درمان بافت لثه، رفع عقب رفتگی لثه‌ها، ایجاد لبخند لثه ای و... انجام می‌شود.

لیفت لثه قبل و بعد

تصویری از بیمار قبل و بعد از لیفت لثه 

فرق لیفت لثه با جراحی لثه

روش سنتی که با آن لیفت لثه را انجام می‌دهند استفاده از تیغ جراحی است. این روش توسط یک دندانپزشک حرفه ای باید انجام شود تا آسیبی به لثه بیمار وارد نشود. زیرا تیغ مستقیم با لثه فرد برخورد دارد. اما اگر صحیح انجام شود می‌تواند به راحتی لثه بیمار را بردارد. برای آن که بدانید لیفت لثه با تیغ بهتر است یا لیزر باید مدنظر داشته باشید که امروزه روش جراحی با تیغ بیشتر زمانی که لیزر پاسخگو نباشد و یا نیاز به جراحی تخصصی تر، وجود داشته باشد مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این روش با برداشتن بافت لثه ای اضافی سبب افزایش طول تاج دندان و اصلاح طرح لبخند می‌شوند. در حقیقت اگر دندان‌هایتان طول کوتاهی دارند لیفت لثه با تیغ یا با لیزر می‌تواند لبخند زیبایی را به شما هدیه دهد.

لیفت لثه با لیزر

روش دیگری که می‌توان با آن لیفت لثه را انجام داد؛ لیزر است. با پیشرفت تکنولوژی پزشک با استفاده از لیزر اقدام به برداشتن بافت لثه می‌کند. وسیله‌ای که قرار است توسط دندانپزشک با لیزر درمان شما انجام شود دارای یک سری نازک است که داخل دهان قرار می‌گیرد. نوک این قلم بسیار حساس است و می‌تواند به آسانی بافت لثه را بردارد. با استفاده از لیزر سایر قسمت‌های لثه شما آسیبی ندیده و نتیجه موثری برای مراجعه‌کنندگان به‌همراه خواهد داشت.

لیفت لثه با لیزر

تصویری از لیفت لثه با لیزر 

مزایای لیفت لثه با لیزر

اکنون که می‌دانید هر دو روش چگونه عمل کرده و نگاهی به برخی مزایا هر دو روش بیندازیم. به کارگیری بهترین دکتر لیفت لثه در تهران که مهارت و تجربه بالایی داشته باشد به بیماران کمک می‌کند تا عمل آسان‌تری داشته باشند و عوارض کمتری را تجربه کنند. برای مثال از درد کمتر، نتیجه کار سریع‌تر، نیاز کمتر به مراقبت‌های بعد از عمل، عدم نیاز به بیهوشی و... بهره مند خواهد شد. اما اگر قرار است لیفت لثه با تیغ جراحی انجام شود لازم است بدانید که تغییر زیاد در شکل لثه و برداشت بیشتر از بافت لثه از معایب این روش است، اما در برخی مواقع استفاده از این روش به صلاح دید پزشک برای بیمار مناسب تر است.

عوارض جراحی لثه با لیزر و تیغ جراحی

برای آن که بدانید لیفت لثه با تیغ بهتر است یا لیزر باید عوارض هر کدام را نیز کامل بررسی کنید. اگر از روش جراحی با تیغ استفاده کنید درمان بسیار طولانی‌تر با صرف زمان بیشتر خواهید داشت. در این روش احتمال بروز خطا و آسیب به لثه نیز وجود دارد. اما اگر روش درمان با لیزر را انتخاب کنید عوارض کمتری برای لثه‌هایتان به‌همراه خواهد داشت. از طرف دیگر این روش برای برداشتن بافت‌های عمق نیز مناسب نیست.

قیمت لیفت لثه با لیزر و تیغ

یکی دیگر از مواردی که باید در هنگام انتخاب روش درمان بافت لثه خود به آن توجه کنید هزینه انجام آن کار است. به مراتب هر اقدام درمانی و زیبایی ممکن است با توجه به عوامل مختلف دارای هزینه‌های متفاوتی نیز باشد. برای مثال؛ حجم کار، تعداد جلسات، موقعیت جغرافیایی مطب، دستمزد دندانپزشک و... همگی ممکن است هزینه لیفت لثه را تغییر دهد. اما به طور کلی لیفت لثه با استفاده از تیغ جراحی گرانتر از روش لیزری است. برای آن که بهترین روش را انتخاب کنید می‌توانید همه روزه از طریق راه‌های ارتباطی با کارشناسان مجموعه ما تماس برقرار نموده و مشاوره‌های لازم را دریافت نمایید.

آیا لیفت لثه درد دارد؟

اکنون که می‌دانید هر یک از روش‌های گفته شده چه مزایا و معایبی دارد می‌توانید با توجه به نیاز خود بهترین گزینه را انتخاب کنید. توجه کنید که در ابتدا باید توسط پزشک معاینه شده و با توجه به نظر او بهترین مورد را انتخاب کنید. در برخی مواقع دکتر برای درمان شما لیفت لیزر را پیشنهاد می‌دهد که به مراتب بهتر از روش جراحی است. بدون درد و خونریزی با این روش می‌توانید نتیجه مورد نظر را دریافت کنید. از طرف دیگر نیز قیمت بسیار مناسبی داشته و در کوتاه ترین زمان برایتان انجام می‌شود. اما در بعضی اوقات ممکن است با توجه به نیاز بیمار روش جراحی توسط دندانپزشک انجام شود تا کار تخصصی تر پیش برود.

هزینه لیفت لثه با لیزر

تصویر بیمار بعد از لیفت لثه

همه چیز درباره لیفت لثه

در این مقاله سعی شد به بررسی این که لیفت لثه با تیغ بهتر است یا لیزر پرداخته شود. شما می‌توانید با انجام مشاوره‌های لازم در کلینیک دندانپزشکی زیبایی دکتر مهدی ابوالقاسمی به انجام این کار بپردازید. همچنین در این مجموعه می‌توانید از خدمات دیگری مثل اصلاح طرح لبخند، ترمیم و درمان دندان، کامپوزیت ونیر، جرمگیری، ارتودنسی، پروتز، ایمپلنت و ... نیز به خوبی بهره مند شوید.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LeMMSUhAAAAAE-rJXylA6AfNIKeXGXBlaEHGr66