کلینیک دندانپزشکی ابوالقاسمی

لیفت لثه چیست ؟

26 فروردین ، 1398
کلینیک دندانپزشکی دکتر ابوالقاسمی

لیفت لثه چیست و چگونه انجام میشود؟

در پاسخ به این سوال که لیفت لثه چیست، می توان گفت : بعضی از افراد به دلیل کوتاه بودن لب بالا و یا پایین بودن استخوان فک بالا ( ماگزیلا ) در هنگام لبخند زدن حجم زیادی از لثه هایشان نمایان می شود که به این گونه لبخندها ، لبخند لثه ای (Gummy smile) گفته می شود . این فرم از لبخند ها معمولا" از نظر زیبایی شرایط خوبی ندارند و نیاز به اصلاح طرح لبخند دارند. یک دندانپزشک متخصص لثه (پریودنتیست) میتواند کمک شایانی به شخص کند تا این مشکل را تا حدودی مرتفع سازد، لذا قبل از اینکه چگونگی انجام این روش را توضیح دهیم لازم به ذکر است تا کمی راجع به ساختار لثه بدانید.

لبخند لثه ای

لبخند لثه ای

لثه ها از دو بخش تشکیل شده اند:

1- بخش اصلی و وسیع لثه که به استخوان فک چسبیده و به آن لثه چسبنده (Attachment Gingiva) گفته میشود.

2- بخشی که در قسمت طوق دندان ها قرار دارد و بصورت شیار مانند بین دندان و ادامه لثه چسبنده قرار گرفته است  که به آن لثه آزاد (Free Gingiva) گفته میشود.

دندانپزشک متخصص لثه (پریودنتیست) میتواند از لثه آزاد تا حد مجاز برش دهد، و کمی از قسمت قابل دید لثه را کم کند. باید به این نکته بسیار مهم توجه داشته باشید که به دلایل علمی، دندانپزشک متخصص لثه نمیتواند بیشتر از حد مجاز از لثه آزاد را توسط برش حذف نماید زیرا در صورت برداشت زیاد از حد لثه ، قطعا" در آینده فرد با مشکلات التهاب لثه و تحلیل آن مواجه خواهد شد ، لذا قابل ذکر است که این حد مجاز برداشت لثه بستگی به میزان عمق لثه آزاد بین یک تا سه میلیمتر دارد که این مقدار برای افرادی که لب فوقانی (بالایی) بلندی دارند و مقدار زیادی از لثه های آنها دیده میشود کافی نیست و بیمار میبایست از روش های مکمل برای بهبود لبخند لثه ای خود استفاده نماید که این روش شامل: جراحی و قطع کردن عضله بالای لب فوقانی (بالایی) و یا انجام بوتاکس در نواحی عصب عضله بالا برنده لب میباشد. کلینیک دندانپزشکی دکتر ابوالقاسمی انواع خدمات دندانپزشکی را به شما عزیزان ارائه می دهد.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LeMMSUhAAAAAE-rJXylA6AfNIKeXGXBlaEHGr66