کلینیک دندانپزشکی ابوالقاسمی

طول عمر کامپوزیت ونیر دندان چقدر است

07 دی ، 1398
کلینیک دندانپزشکی دکتر ابوالقاسمی

کامپوزیت ونیر یکی از روش های زیبایی دندان بوده که امروزه طرفداران بسیاری را به خود جذب کرده است. این روش با نام های دیگری مانند ونیر کامپوزیتی و یا لمینت کامپوزیت نیز شناخته شده است. در واقع کامپوزیت ونیر ورق های بسیار نازک و همینطور مقاوم بوده که همرنگ دندان ها هستند.

در تعریف کلی هر لایه نازکی که دارای جنس مختلفی باشد و بر روی دندان ها قرار بگیرد، به آن روکش کامپوزیت یا لمینت دندان نامیده خواهد شد. همچنین جنس روکش کامپوزیت از رزین بوده و مستقیم بر روی دندان ها قرار میگیرد.

پس این تصور که از جنس سرامیک است اشتباه می باشد. همچنین کامپوزیت ونیر به دلیل جنسی که دارد و همینطور کارهایی که بر روی دندان قبل از ونیر کردن آن انجام می شود، بیشتر توصیه شده و همینطور با مزایا و طول عمر بیشتری برخوردار خواهد بود

در این مقاله با ما در کلینیک دندانپزشکی دکتر مهدی ابوالقاسمی همراه باشید تا شما عزیزان را با مدت طول عمر کامپوزیت ونیر دندان بیشتر آشنا کنیم.

طول عمر کامپوزیت ونیر دندانطول عمر کامپوزیت ونیر دندان

طول عمر کامپوزیت ونیر دندان

به طور کلی باید گفت طول عمر تمامی درمان های دندانپزشکی به چندین عامل بستگی دارد:

  • کیفیت مواد استفاده شده و همچنین مهارت و تجربه دندانپزشک
  • رعایت نکات بهداشتی در جهت نگهداری و مراقبت از دندان توسط بیمار ازعواملی که باعث زود از بین رفتن کامپوزیت ونیرها میشود میتوان به شکستن تنقلات سفت وهمچنین غذاهای خشک و سفت مانند ته دیگ اشاره کرد.

از این رو بهترین زمان ماندگاری برای کامپوزیت ونیر دندان معمولا بین 7 تا 10 سال میباشد که این زمان بندی در این باره نسبی است. در صورتیکه شدت پوسیدگی های بوجود آمده در دندان های فرد زیاد باشد و از طرفی فرد بهداشت دهان و دندان مناسب را رعایت نکرده باشد، میتوان گفت درعرض چند سال یا گاها در مدت زمان کوتاهی کاملا درمان زیبایی انجام شده اش با مشکل مواجه خواهد شد.

لذا در صورتی که فرد تمامی نکات بهداشت دهان و دندان را بخوبی رعایت کرده باشد و همچنین از کیفیت درمان خوبی برخوردار باشد میتوان به این نکته اشاره کرد که زمان طول عمر کامپوزیت ونیرها میتواند حتی دائمی و مادام العمر باشد. نکته قابل توجه در این زمینه این است که تمامی درمان های دندانپزشکی چه ترمیم یک دندان چه گذاشتن روکش و یا کامپوزیت ونیر بهتر است هر ده سال یکبار تعویض گردد.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LeMMSUhAAAAAE-rJXylA6AfNIKeXGXBlaEHGr66