کلینیک دندانپزشکی ابوالقاسمی

مشخصات دندان های منظم

31 شهریور ، 1399
کلینیک دندانپزشکی دکتر ابوالقاسمی

از مشخصات دندان های منظم چه می دانید ؟ بدون شک یکی از موهبت های الهی داشتن دندان های منظم است. می توان گفت که نقش دندان ها اهمیت بیشتری در زیبایی طرح لبخند ایفا می‌کند. اکثر افرادی که دندان های منظم و زیبایی دارند، بی گمان در بیشتر مواقع لبخند زیبا بر لب دارند، و در محیط دهان و دندان خود کمتر دچار بیماری و ناهنجاری می شوند.

دندان های منظم

دندان های منظم

مشخصات دندان های منظم

  1. هیچگونه شلوغی، کجی یا بی نظمی در دندان های منظم نمی بینید.
  2. میدلاین یا خط وسط منظم یکی از مشخصات اصلی به شمار می رود.
  3. می توان گفت از بارزترین مشخصه، فاصله مناسب بین دندان ها می باشد، به طوری که فقط نخ دندان از بین آنها رد شود.
  4. عدم وجود پوسیدگی، شکستگی و لب پریدگی، یکی از مهم ترین مشخصات دندان های منظم محسوب می شود. چنین خصوصیاتی جزو مشخصات دندان های منظم به حساب نمی آید، و قطعا نیاز به ترمیم و درمان دارد. اگر زمانی دندان ها به پوسیدگی رسید، با مراجعه به دندانپزشک زیبایی، باید میزان پوسیدگی از دندان خارج و به جای آن ماده پرکننده گذاشته شود. بعد از دندان ترمیم شده این امکان وجود دارد که رنگ آن همچنان زننده و نامناسب است. در این حالت باید روش ترمیمی دیگر را شروع کرد. یکی از این روش ها لامینیت است. در اصلاح طرح لبخند این روش درمانی می‎تواند دندان بدرنگ شما را از بین ببرد.
  5. رشد به جا و به موقع دندانها را در افرادی که دارای دندان های منظم هستند را می توان به خوبی مشاهده کرد، در این رابطه می توان گفت که هیچ یک از دندان ها در موقعیت غیر عادی قرار ندارند، و در جایگاه طبیعی خود قرار دارند. در اصلاح طرح لبخند این روش درمانی می‎تواند دندان بدرنگ را پنهان کند. به طوری که تشخیص ترمیمی بودن آن برای اطرافیان غیرممکن شود.از موارد لازم دندانهای منظم بهداشت اصولی دهان و دندان است.هنگامی که شما دندان هایی منظم و ردیف دارید، رعایت بهداشت دهان و دندان بسیار آسان است. به سادگی و راحتی می توان بین تمام سطوح دندانی را تمیز کرد، بی آن که هیچ گونه پلاکی در بین دندان ها دیده شود. بدون آسیب زدن به بافت لثه ها می توان به راحتی از مسواک و نخ دندان استفاده کرد، و زمان زیادی برای انجام نظافت دندان ها نیازی ندارد. بنابراین شما می توانید برای درمان دندان های آسیب دیده خود به مطب دندانپزشک ترمیمی مراجعه کنید، تا علاوه بر رسیدن به لبخند هالیوودی و زیبایی دندان ها، به درستی و راحتی عمل تمیز کردن دهان و دندان را انجام دهید.لازمه اصلی و مهم داشتن دندان های سالم و منظم، قطعا مراجعه منظم به دندانپزشک زیبایی است.

نتیجه گیری

یکی از دلایل سالم نگه داشتن محیط دهان و لثه، رسیدگی دقیق آن ها است. مراجعه به دندانپزشکی را به صورت منظم در برنامه های زندگی خود داشته باشید، تا از سلامت دندان های خود مطمئن باشید. چک کردن دندان ها از جهت پوسیدگی، فقط یک بخش از معاینه محسوب می شود، دندانپزشک علاوه بر توجه به مشخصات دندان های منظم و بهداشت آن ها، به ارزیابی سلامت لثه ها می پردازد، اگر مشکل خاصی مشاهده شد، بررسی های دقیق تر انجام داده، تا از بروز هرگونه مشکل در سلامت دندان های شما پیشگیری کند. باید توجه خاصی به پلاک دندان داشت، زیرا اگر برداشته نشود، پلاک بر روی دندان ها به مرور زمان سخت شده و تبدیل به جرم می شود و با تحریک کردن بافت لثه، ممکن است در نهایت به بیماری لثه منجر شود. در این صورت دندان ها به پوسیدگی و بدرنگی تبدیل شده و یا حتی رنگ آنها تیره شده و تمام زیبایی آن را تحت تاثیر قرار خواهد گرفت، شما با مشاوره از بهترین دندانپزشک غرب، می‌توانید با استفاده از روش بیلچینگ آنها را درخشان و سفید کنید.شما می توانید جهت مشاوره به مطب بهترین دندانپزشک پونک جناب دکتر مهدی ابوالقاسمی مراجعه کرده و هرچه زودتر به رویای لبخند زیبا برسید.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LeMMSUhAAAAAE-rJXylA6AfNIKeXGXBlaEHGr66