کلینیک دندانپزشکی ابوالقاسمی

روکش های دندان برای زیبایی

09 آذر ، 1400
کلینیک دندانپزشکی دکتر ابوالقاسمی

روکش دندان برای زیبایی پوسته هایی از مواد همرنگ دندان هستند که برای پوشاندن سطح دندان ها و بهبود ظاهر آن ها طراحی شده اند. آن ها برای تغییر شکل، رنگ، اندازه یا حتی طول به دندان متصل می شوند. اگرچه ممکن است دردناک به نظر برسد، اما آن ها بسیار نازک هستند و می‌توان آن‌ها را برای دندان‌های شما شخصی‌سازی کرد تا اطمینان حاصل شود که راحت هستند. آن‌ها ظاهری طبیعی به دندان‌های شما می‌دهند، اما همچنان ویژگی‌هایی را که می‌خواهید افزایش می‌دهند، روکش دندان برای زیبایی به عنوان گزینه‌ای عالی برای افرادی است که ظاهر خاصی می‌خواهند.

روکش دندان برای زیبایی

بافت لثه قادر است روکش های سرامیکی را به راحتی تحمل کند و یکی دیگر از مزایای پرسلن این است که تقریباً به طور کامل در برابر لک مقاوم است. همچنین مهم است که توجه داشته باشید که پوشش به شما این امکان را می دهد که ظاهر دندان خود را بدون تأثیر واقعی روی خود دندان تغییر دهید. شما می توانید از روکش دندان برای زیبایی شکل ظاهری دندان خود استفاده کنید بدون این که واقعاً آن را تغییر شکل دهید، روکش های دندانی معمولا بین 7 تا 15 سال دوام می آورند. پس از این، شما باید آن ها را با کمک یک متخصص جایگزین کنید تا ظاهر مشابهی داشته باشید. آن ها نیازی به مراقبت استثنایی از شما ندارند، بنابراین تا زمانی که به رعایت روال های بهداشتی مناسب دندان ادامه دهید، پوشش دندان های جدید خود را شاد و سالم نگه خواهید داشت.

    تصویری از یک لبخند زیبا 

تفاوت بین روکش های پرسلن و رزین چیست؟

همانطور که قبلاً اشاره کردیم، گرفتن ونیرهای سرامیکی مزایای متعددی دارد، اما ممکن است نام ونیرهای کامپوزیت رزین را نیز شنیده باشید. آن ها از هر یک از این مواد ساخته شده اند، با دندانپزشک خود در مورد این که کدام روکش دندان برای زیبایی برای شما بهترین است صحبت کنید. گزینه کامپوزیت رزین نیز مطابق با ظاهر دندان طبیعی شما ساخته شده است و می تواند متناسب با لبخند شما شخصی سازی شود. این ماده همچنین بسیار بادوام است و با مراقبت مناسب می تواند چندین سال دوام بیاورد. بزرگترین نقطه ضعف انتخاب کامپوزیت رزین این است که در برابر لکه مقاوم نیستند، به این معنی که مانند دندان های طبیعی تیره می شوند. روکش‌ها می‌توانند ویژگی‌های ناخوشایند زیبایی در لبخند یا دهان شما را اصلاح کنند، اما برای اهداف خاص‌تری نیز استفاده می‌شوند.

برخی از دلایلی که ممکن است بخواهید آنها را در نظر بگیرید عبارتند از:

اصلاح دندان های تغییر رنگ داده شده

بستن فاصله بین دندان ها

اصلاح دندان های ضعیف شده

اصلاح دندان های شکسته

مرتب سازی مجدد دندان هایی که ناهموار یا نامنظم هستند

با کمک متخصصان دندانپزشکی آموزش دیده، می توانید دندان هایی را که آرزویش را داشتید به دست آورید!

مراحل گرفتن روکش

احتمالاً باید حداقل سه مراجعه جداگانه به دندانپزشک خود داشته باشید،

بازدید اول مشاوره

بازدید دوم برای آماده سازی و ساخت

بازدید سوم برای درخواست است

شما این حق انتخاب را دارید که فرآیند روکش دندان برای زیبایی را برای یک یا چند دندان در یک زمان تکمیل کنید، بنابراین در صورت تمایل می توانید آن را به یکباره انجام دهید.

اولین بازدید؛ مشاوره

در طول ویزیت اولیه خود، می خواهید با دندانپزشک خود در مورد این­که چرا روکش می خواهید و چه نوع هدف نهایی برای دندان های خود دارید صحبت کنید. دندانپزشک شما به دندان‌های شما نگاه می‌کند تا ببیند چه نوع روکش‌های دندانی برای دهان شما مناسب است (در صورت وجود) و به طور مفصل با شما صحبت می‌کند. همچنین در این مشاوره اولیه با برخی از محدودیت ها آشنا خواهید شد. در صورت لزوم، دندانپزشک شما ممکن است تصمیم بگیرد که از دندان های شما رادیوگرافی بگیرد یا از دندان های شما قالب بگیرد.

بازدید دوم؛ تهیه و ساخت روکش

برای این­که دندان شما بتواند روکش را نگه دارد، دندانپزشک شما باید کارهایی را روی سطح دندان شما انجام دهد. این کار شامل بریدن مقداری مینای دندان است تا جایی برای خود روکش ایجاد شود تا دهان شما پس از آخرین ملاقات همچنان طبیعی باشد. شما و دندانپزشک با هم تصمیم می گیرید که آیا نیاز به بی حسی موضعی برای بی حس کردن ناحیه قبل از کار روی دندان شما دارید یا خیر. سپس، قالب به آزمایشگاه دندانپزشکی فرستاده می شود که روکش دندان برای زیبایی را برای شما می سازد. به طور کلی، این فرآیند حداقل چند هفته طول می کشد و مجموعه قبل از قرار ملاقات نهایی از آزمایشگاه برای دندانپزشک شما ارسال می شود.

بازدید سوم؛ کاربرد و پیوند

در آخرین ملاقات، دندانپزشک قبل از چسباندن دائمی روکش ها به دندان‌ها، مطمئن می‌شود که روکش‌ها مناسب هستند و رنگ آن مناسب است. دندانپزشک شما روکش را به طور مکرر برداشته و کوتاه می کند تا از جا افتادن آن مطمئن شود. در صورت لزوم ممکن است در این مرحله رنگ را نیز تنظیم کنند. در مرحله بعد، دندان های شما قبل از فرآیند باندینگ تمیز، صیقلی و زبر می شوند تا اطمینان حاصل شود که می توانند به طور دائم بچسبند. هنگامی که روکش روی دندان شما قرار می گیرد از سیمان منحصر به فردی برای این منظور استفاده می شود. بعد از این­که روکش روی دندان شما قرار گرفت، دندانپزشک نور مخصوصی را اعمال می کند که مواد شیمیایی موجود در سیمان را فعال می کند تا به سرعت درمان شود، سپس دندانپزشک شما سیمان اضافی را برمی دارد، تناسب را دوباره بررسی می کند و در صورت نیاز تنظیمات نهایی را انجام می دهد. دندانپزشک شما ممکن است از شما بخواهد که چند هفته بعد از این نیز برای آخرین قرار ملاقات مراجعه کنید.

تصویری از دندان های زیبا

نتیجه

روکش ها ترمیم های طولانی مدت هستند، در حالی که سفید کردن دندان در خانه یا حرفه ای فقط یک درمان موقت است. از آن­جایی که همه افراد دارای رژیم غذایی، سبک زندگی و عادات مختلفی مانند سیگار کشیدن هستند، هیچ راهی برای پیش بینی مدت زمان سفید شدن وجود ندارد. از طرفی روکش دندان برای زیبایی بسته به نوع آن بین 5 تا 15 سال ماندگاری دارد. روکش های سرامیکی در برابر لکه های قهوه، سیگار مقاومت می کنند. سفید کردن دندان های حرفه ای یک گزینه ارزان تر و کم تهاجمی تر از روکش ها است، روکش ها و سفید کردن هر دو کاملا بی خطر هستند، ونیرها دائمی هستند و پس از قرار دادن قابل برداشتن نیستند.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LeMMSUhAAAAAE-rJXylA6AfNIKeXGXBlaEHGr66