لیفت لثه

عمل لیفت لثه یکی از اقدامات دندانپزشکی زیبایی برای رفع مشکل نداشتن تناسب در لثه و اصلاح طرح لبخند است. این تکنیک که با نام کانتورینگ لثه نیز شناخته می‌شود، با بالا یا پایین کشیدن لثه و تغییر در ارتفاع دندان‌ها لبخندی زیبا را برای شما به ارمغان می‌آورد و برای درمان تحلیل لثه، برآمدگی لثه و لبخند لثه‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد.

خدمات لیفت لثه و جراحی لیفت لثه در کلینیک دندان پزشکی دکتر ابوالقاسمی با جدیدترین روش‌ها و دستگاه‌های پیشرفته با قیمت مناسب انجام می‌شود. این خدمات با کمترین عوارض و درد به صورت لیفت لثه با لیزر و جراحی‌ لیفت لثه سرپایی در بازه زمانی کوتاه چهره‌ای جذاب و شاداب را برای شما به‌همراه دارد.

لیفت لثه یا کانتورینگ لثه

لیفت لثه چیست؟

لثه یکی از مهم‌ترین اجزای دهان است که به‌شدت روی سلامت دندان ها و طرح لبخند تأثیر می‌گذارد. به دلایل مختلف ممکن است برخی افراد مشکلاتی از قبیل کم بودن ارتفاع لثه و تحلیل لثه، بزرگ بودن ارتفاع لثه، برآمدگی و نداشتن تناسب و تقارن در لثه را داشته باشند. در این شرایط، لبخند فرد زیبایی کمی دارد و دندانها بیش از اندازه بزرگ یا کوچک به‌نظر می‌رسند.

لیفت لثه یا کانتورینگ لثه نوعی از خدمات زیبایی دندانپزشکی است که برای حل این مشکلات ارائه می‌شود. با لیفت لثه، ارتفاع آن براساس اندازه‌ی دندان‌ها، عرض لب‌ها، حالت صورت و فک بالا و پایین تنظیم خواهد شد.

علاوه‌بر ایجاد لبخندی زیبا، لیفت لثه برای جلوگیری از پوسیدگی دندان نیز کاربرد دارد. تحلیل لثه و بیرون‌زدگی ریشه دندان به‌مرور باعث لق شدن دندان و پوسیدگی آن می‌شود. بعد از درمان بیماری لثه، بخشی از آن روی ریشه و دندان را می‌پوشاند و از پوسیدگی آن جلوگیری می‌کند.

انواع لیفت لثه؛ از جینجیوکتومی تا لیفت لثه با لیزر

براساس نوع مشکلات موجود در لثه‌ها و نداشتن تناسب در لثه‌ روش‌های مختلفی برای لیفت لثه وجود دارد. در جلسه‌ی مشاوره و معاینه بعد از تصویربرداری از فک بالا و پایین و بررسی آن، دندانپزشک یک روش کاربردی را برای بهبود شکل لثه معین می‌کند. در حالت کلی، روش های لیفت لثه در سه گروه قرار می‌گیرند که در ادامه هر سه گروه را برای شما توضیح می‌دهیم.

جراحی لیفت لثه یا جینجیوکتومی؛ ایجاد تناسب در دندان ها

لیفت لثه با جراحی یکی از انواع روش‌های لیفت لثه محسوب می‌شود. در این روش با تیغ‌های جراحی، لثه بالا یا پایین کشیده می‌شود. با انجام عمل جینجیوکتومی یا لیفت لثه می‌توان خط رویش دندانها را هموار و تراز کرد تا طول دندان‌ها با یکدیگر تناسب داشته باشند و منجربه زیبایی بیشتر لبخند شود.

جراحی لثه یا جینجیوکتومی

لیفت لثه با افزایش طول تاج دندان

در افرادی که لثه‌شان بیش از اندازه روی دندان‌ها را پوشش داده و فرد دارای لبخند لثه‌ای است، از این تکنیک برای درمان استفاده می‌شود. دندانپزشک بخش‌های اضافه‌ی لثه را که روی دندانها قرار گرفته‌اند با تیغ جراحی جدا می‌کند و باعث افزایش طول تاج دندان می‌شود.

لیفت لثه با لیزر؛ کمترین عوارض و خونریزی

علاوه‌بر استفاده از تیغ‌های جراحی برای جابه‌جایی لثه، از لیزر نیز می‌توان برای لیفت لثه استفاده کرد. لیفت لثه با لیزر از روش‌های بسیار کاربردی کانتورینگ لثه با کمترین عوارض و خونریزی است. در این روش بخش‌های اضافه لثه را با اشعه از بین می‌برند. درد کم، مدت زمان کوتاه جراحی لثه، عوارض پایین و درصد کم احتمال عفونت از مهم‌ترین مزایای لیفت لثه با لیزر محسوب می‌شوند.

لیفت لثه با لیزر بهتر است یا جراحی؟

در حال حاضر بسیاری از بهترین جراحان دندانپزشکی، لیفت لثه با لیزر را به بیماران توصیه می‌کنند. دوران نقاهت و بهبودی در لیفت لثه با لیزر بسیار کمتر از لیفت لثه با جراحی است و خونریزی کمتری نیز دارد. همچنین لیفت لثه با لیزر عوارض بسیار کمتری نسبت‌به لیفت لثه با جراحی دارد و نیازی نیست که بیمار چند روز را در منزل استراحت کند.

لیفت لثه با لیزر

چه افرادی به لیفت لثه نیاز دارند؟

اگر برایتان سؤال است که بهترین کاندید برای لیفت لثه کیست و چه بیمارانی به لیفت لثه نیاز دارد، ادامه‌ی این مقاله را از دست ندهید. ما افرادی را که برای انجام لیفت لثه مناسب هستند لیست کرده‌ایم.

• افرادی که برآمدگی لثه دارند.
  • افرادی که لبخند لثه‌ای دارند.
  • افرادی که به دلایل مختلف با مشکل تحلیل لثه مواجه‌اند.
  • افرادی که دندان‌های بیش از اندازه بزرگ یا کوچک دارند.

لازم به ذکر است افرادی که بیماری‌های دهان و دندان و عفونت لثه دارند، قبل از لیفت لثه باید درمان شوند؛ چراکه اثرگذاری، ماندگاری و دوام لیفت لثه تا حد بسیاری به سلامت لثه و دندان و دهان فرد بستگی دارد.

عمل لیفت لثه؛ بررسی مزایای کانتورینگ لثه

لیفت لثه و کانتورینگ لثه فقط یک عمل زیبایی برای بهتر شدن ظاهر افراد و طرح لبخند زیبا و ماندگار نیست، کانتورینگ لثه نوعی درمان و ترمیم دندان به‌شمار می‌آید. تکنیک لیفت لثه مزایای بسیاری دارد که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

• جلوگیری از لق شدن دندان و پوسیدگی آن‌ها در افرادی که دچار تحلیل لثه شده‌اند.
  • ایجاد تناسب در لثه و خط رویش دندانها
  • طراحی لبخند زیبا با تنظیم ارتفاع دندان و لثه
  • دائمی بودن کانتورینگ لثه

همچنین کانتورینگ لثه به افزایش اعتمادبه‌نفس در افراد با رفع بافت اضافی در لثه کمک شایانی می‌کند و برای افرادی که مشکلات لثه دارند توصیه می‌شود.

عوارض لیفت لثه؛ از عفونت تا متورم شدن لثه

کانتورینگ لثه مانند بسیاری از جراحی‌ها عوارضی نیز دارد اما معایب لیفت لثه بسیار ناچیز و کم است. درنظر داشته باشید برخی افراد ممکن است دردهای جزئی و گذرایی را بعد از لیفت لثه احساس کنند. در ادامه، انواع معایب لیفت لثه و عوارض کانتورینگ را برای شما آورده‌ایم.

• عفونت لثه
  • باز شدن بافت لثه
  • احساس درد در لثه
  • متورم شدن لثه

لیفت لثه یکی از ایمن‌ترین روش‌های زیبایی دندان محسوب می‌شود و اگر در محیط‌های بهداشتی توسط متخصص انجام شود، بیمار درمانی بدون درد و عفونت را تجربه می‌کند.

مراقبت های بعد از لیفت لثه که بهتر است بدانید

برای جلوگیری از عفونت لثه باید به توصیه‌های پزشک برای استفاده نکردن از برخی مواد غذایی تند، تحریک‌کننده و سفت گوش دهید. درنظر داشته باشید که بهتر است تا چند روز بعد از لیفت لثه از خوردن مواد غذایی سفت، تند و بیش از اندازه گرم و سرد خودداری کنید. در ادامه، برخی از مهم‌ترین مراقبتهای لیفت لثه قبل و بعد از انجام آن را برای شما لیست کرده‌ایم.

• تا یک روز بعد از لیفت لثه روی صورت خود کیسه یخ بگذارید.
  • از دهان‌شویه استفاده کنید.
  • داروهای خود را به‌طور مرتب مصرف کنید.
  • بهداشت دهان و دندان را رعایت کنید.
  • غذاها و نوشیدنی‌های تند، پرادویه یا چسبناک را نخورید.

مسواک زدن با برس‌های نرم و به‌صورت آهسته هیچ اشکالی ندارد، اما از نخ دندان در چند روز ابتدایی بعد از لیفت لثه استفاده نکنید تا دچار عوارض و مضرات لیفت لثه نشوید.

لیفت لثه؛ راهی برای طراحی یک لبخند زیبالیفت لثه؛ راهی برای طراحی یک لبخند زیبا

دوره نقاهت لیفت لثه چقدر است؟

دوره نقاهت لیفت لثه معمولاً بسیار کوتاه است. بعد از چند روز، درد و تورم لثه‌ها و دندان تمام می‌شود و استفاده از داروهای مسکن به بیماران برای کمتر شدن میزان درد توصیه می‌شود. اگر به دستورالعملی که دندانپزشک به شما می‌دهد عمل کنید، دوره درمان سریع‌تر پیش می‌رود و دچار عفونت نمی‌شوید.

همچنین توجه داشته باشید که لیفت لثه با لیزر عوارض بسیار کمتر، درد کمتر و دوره نقاهت کوتاه‌تری دارد.

آیا لیفت لثه درد دارد؟

باتوجه‌به نحوه‌ی جراحی و مشکلات موجود در لثه‌ها، میزان درد هنگام جراحی و بعد از آن متفاوت خواهد بود. برای انجام لیفت لثه به بی‌هوشی نیازی نیست و درد کم شما با بی‌حسی رفع می‌شود.

انجام لیفت به تخصص، تجربه و مهارت بالای دندانپزشک نیاز دارد که در کلینیک دکتر ابوالقاسمی خیالتان از بابت اینکه لیفت لثه درد دارد یا خیر راحت خواهد بود. انجام کانتورینگ لثه سرپایی است و نیاز به استراحت خاصی ندارد؛ بنابراین فرد می‌تواند بعد از لیفت لثه به زندگی معمول خود برگردد.

آیا لیفت لثه دائمی است؟

لیفت لثه یا کانتورینگ لثه جزو آن‌دسته از جراحی‌های دندانپزشکی است که در صورت رفتن پیش متخصص و انجام آن، نتیجه‌ی دائمی دارد و ماندگاری آن تا پایان عمر تضمین شده است.

قیمت لیفت لثه چقدر است؟

هزینه لیفت لثه به میزان نداشتن تناسب در لثه، میزان نامتقارن بودن لثه‌ها، سایر ناهنجاری‌های لثه و روش مورداستفاده برای درمان بستگی دارد. علاوه‌براین، هزینه‌های عکس‌برداری و دستمزد دندانپزشک نیز بر قیمت لیفت لثه تأثیرگذار است. برای استعلام قیمت کانتورینگ لثه با بیمه و آزاد می‌توانید با مطب دندانپزشکی زیبایی دکتر ابوالقاسمی تماس بگیرید.

انجام لیفت لثه؛ بهترین راه برای رفع ناهنجاری های لثه

اگر لثه‌ی نامتقارنی دارید یا تناسبی در لثه‌های شما وجود ندارد، بهترین راهکار کانتورینگ لثه یا لیفت لثه است. کانتورینگ عوارض خاصی ندارد و دوران نقاهت آن بسیار کوتاه‌مدت است؛ بنابراین بعد از آن می‌توانید به‌راحتی به کارهای روزمره زندگی خود برسید.

انجام لیفت لثه با لیزر و لیفت لثه با جراحی باید در کلینیک‌های معتبر و توسط پزشک متخصص انجام شود. در کلینیک دکتر ابوالقاسمی لیفت لثه با بالاترین ماندگاری در محیطی کاملاً بهداشتی و براساس استانداردهای روز دنیا انجام می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت نوبت مراجعه با ما تماس بگیرید.

سوالات متداول با لیفت لثه

ممکن است برخی افراد مشکلاتی ازجمله کم بودن ارتفاع لثه و تحلیل لثه، بزرگ بودن ارتفاع لثه، برآمدگی و نداشتن تناسب و تقارن در لثه داشته باشند. لیفت لثه یا کانتورینگ لثه برای رفع این مشکلات کاربرد دارد و لبخند زیبایی را بر لبان شما می‌نشاند.

لیفت لثه شامل سه دسته می‌شود: جراحی لیفت لثه، لیفت لثه با افزایش طول تاج دندان، لیفت لثه با لیزر.

بله؛ خوشبختانه کانتورینگ لثه جزو آن دسته از عمل‌های زیبایی است که در صورت انجام آن به‌صورت تخصصی تا پایان عمر ماندگار است.

کانتورینگ لثه مانند بسیاری از جراحی‌های دندانپزشکی مزایا و معایب دارد. ازجمله مزایای آن می‌توان به جلوگیری از لق شدن دندان و پوسیدگی آن‌ها، ایجاد تناسب در لثه و خط رویش دندانها، طراحی لبخند زیبا با تنظیم ارتفاع دندان و لثه و دائمی بودن کانتورینگ لثه اشاره کرد. عفونت لثه، باز شدن بافت لثه، متورم شدن و احساس درد در لثه مهم‌ترین عوارض لیفت لثه محسوب می‌شوند.

لیفت لثه به افرادی که برآمدگی لثه دارند، با مشکل تحلیل لثه روبه‌رو هستند یا دندان‌های بیش از اندازه بزرگ یا کوچک دارند توصیه می‌شود.

موارد بسیاری ازجمله نداشتن تناسب در لثه، میزان نامتقارن بودن لثه‌ها، سایر ناهنجاری‌های لثه و روش مورداستفاده برای درمان بر میزان هزینه کانتورینگ لثه تأثیرگذار است.