کلینیک دندانپزشکی ابوالقاسمی

آشنایی با انواع لمینت سرامیکی

29 فروردین ، 1402
کلینیک دندانپزشکی دکتر ابوالقاسمی

آشنایی با انواع لمینت سرامیکی به شما کمک می کند تا در زمان نیاز از بهترین گزینه استفاده نمایید. لمینت سرامیکی می‌تواند زیبایی را به دندان‌هایتان بازگرداند و لبخندی زیبا به شما هدیه دهد. اگر بر اثر آسیب های متفاوتی که به دندان هایتان وارد شده است، زیبایی و جلوه دندان های خود را از دست داده اید به احتمال زیاد مینای دندان شما نیز از بین رفته است. به همین علت دندانپزشک از یک لمینت سرامیکی به عنوان روکش ظاهری دندان شما استفاده خواهد کرد. لمینت ها که در واقع پوسته نازکی از مواد همرنگ با دندان شما هستند به پوشش دهی پرداخته و هم ظاهر با دیگر دندان هایتان می شوند. این لمینت ها در انواع مختلفی وجود دارد که هر کدام مزایا و معایبی دارند و آشنایی با انواع لمینت سرامیکی اهمیت زیادی دارد. به همین منظور در این مقاله با کلینیک دندانپزشکی و زیبایی دکتر مهدی ابوالقاسمی همراه باشید تا اطلاعات کاملی از آن کسب نمایید.

laminetلمینت سرامیکی

لمینت سرامیکی چیست؟

این لمینت ها که از جنس سرامیک و در قطر 0.5 میلیمتری ساخته شده است به وسیله یک باند رزینی بر روی دندان ها می چسبند. از مهم ترین عملکرد لمینت دندان می توان به لب پریدگی، زردی و ... اشاره نمود. طول عمر بالای این مدل از لمینت ها سبب شده از دیگر مدل ها بیشتر مورد توجه قرار بگیرند. نتیجه گیری در جلسه اول درمان یکی از مهم ترین فواید استفاده از انواع لمینت سرامیکی می باشد. چرا که کافی است دندانپزشک تنها مقدار کمی از قسمت جلویی مینای دندان را تراش داده و با انجام یک ترمیم موقت آن ها را بر روی دندان های شما قرار دهد. پس از آن قالب دندان شما بدست آمده و آن را برای لابراتوار ارسال می کنند. در نهایت پس از ساخته شدن در اختیار دندانپزشک قرار گرفته و با استفاده از موادی مخصوص برای شما متصل خواهند شد. به طور کلی 3 جلسه نیاز است تا درمان شما کامل شده و بهترین نتیجه دریافت شود.

کاربرد های انواع لمینت سرامیکی

اگر بخواهیم از کاربرد های این لمینت ها بیشتر بگوییم باید به درمان های ویژه ای اشاره کنیم که با استفاده از آن برای شما صورت می گیرد. به طور کلی اگر از نوع سرامیکی لمینت استفاده کنید می توانید به؛ درمان ریشه دندان، رفع پوسیدگی دندان، پر نمودن دندان های بزرگ، رفع فاصله دار بودن آن ها، مرتب شدن و ...بپردازید. با استفاده از لمینت ها دندان های شما به حالت طبیعی برمی گردد. همچنین مقاومت و سلامت آن ها تقریبا 15 سال تضمین می شود. البته بهتر است بدانید که لمینت های سرامیکی در برابر لکه ها نیز مقاوم می باشد. البته باید به رعایت بهداشت آن ها توجه ویژه ای بشود. از دیگر مزایای آن می توان به قوی تر بودن آن به نسبت تاج دندان اشاره نمود.

laminet2زیبایی لبخند

معایب انواع لمینت سرامیکی

هر اقدام زیبایی و البته درمانی علاوه بر آن که مزایای ویژه ای برای افراد به همراه دارد ممکن است چند نکته منفی نیز داشته باشد. به مراتب هزینه انجام این کار به نسبت کامپوزیت بالاتر است. از طرف دیگر باید بدانید که این روش قابل برگشت نیست. ممکن است دندان هایتان به علت برداشتن بیش از حد مینا دچار حساسیت به سرما و گرما نیز بشود. باید مراقب باشید فشار بیش از حد به آن ها وارد نشود زیرا ممکن است ترک خوردگی یا خراش رخ بدهد. ابدا فکر نکنید که پس از استفاده از انواع لمینت سرامیکی نیازی به نخ دندان و مسواک نیست. بلکه باید برای حفظ سلامتی آن ها بهداشت فردی دهانتان را به خوبی رعایت نمایید.

بررسی انواع لمینت سرامیکی

امروزه در بازار انواع مختلفی از لمینت های سرامیکی وجود دارد. به همین علت باید در هنگام انتخاب تمام فاکتور های آن را بررسی نمایید. توجه کنید که کدام یک دوام و زیبایی بیشتری برایتان به همراه خواهد داشت . در ذیل به بررسی انواع آن پرداخته شده است. همچون؛

  • لمینت سرامیکی سیستم ایی ماکس

این لمینت از لیتیوم دی سیلیکات ساخته شده است. قالب مومی که از دندان بیمار گرفته می شود در لابراتوار با با این ماده ترکیب شده و به تدریج سرد می شود. این مدل از شفافیت، زیبایی و بازتاب نور بالایی دارد اما متاسفانه مقاومت آن بسیار کمتر از مدل های دیگری همچون؛ کاد کام و زیرکونیا می باشد.

  • لمینت سرامیکی سیستم لومینیرز

این مدل یکی از انواع لمینت سرامیکی است که به دندان طبیعی بسیار شباهت دارد. به دلیل این که بسیار نازک است و مقاومت بالایی دارد مورد توجه پزشکان قرار گرفته است. لازم است بدانید که برای اتصال نیازی به تراش دندان ندارند. همچنین هزینه ساخت این مدل به دلیل ارسال قالب به آمریکا گران است.

  • لمینت سرامیکی سیستم کاد کام

برای ساخت این مدل، دندان پزشک یک اسکن تهیه نموده و با استفاده از نرم افزار ابتدا یک طرح مجازی ساخته می شود. پس از آن بر روی یک بلوک سرامیکی تک رنگ پیاده سازی شده و تراش می خورد. تولید این لمینت در کوتاه ترین زمان ممکن تقریبا مهم ترین مزیت آن است. اما متاسفانه به دلیل تک رنگ بودن بلوک سرامیکی ابدا جلوه طبیعی با دیگر دندان های شما نخواهد داشت.

  • لمینت سرامیکی سیستم برلیانس

این مدل مانند لومینیرز ها ساخت یک شرکت آمریکایی می باشند. البته قالب گیری در مبدا شما انجام شده و برای ساخت آن به آمریکا فرستاده می شوند. به همین دلیل هزینه بسیار گرانی دارند. به دلیل ساخت ویژه ای که دارد از زیبایی چشمگیری برخوردار بوده و ابدا در هنگام اتصال به دندان نیاز به تراش آن ندارند.

  • لمینت سرامیکی سیستم ای پی اس ونیر

این مدل از لمینت ها از پیش آماده شده هستند. فقط باید قبل از قرار گرفتن بر روی دندان های بیمار کمی تراش بخورند. این مدل به دلیل این که از قبل آماده سازی شده است در همان یک جلسه می تواند بر روی دهان بیمار سوار شده و مشکل را برطرف کند. البته لازم است بدانید که کیفیت و شفافیت آن به نسبت دیگر موارد پایین تر از بقیه می باشد.

  • لمینت سرامیکی سیستم زیرکونیا

در این مدل از انواع لمینت سرامیکی ابتدا دندانپزشک یک قالب گچی از دندان شما به لابراتوار ارسال می کند. در آن جا اکسید زیرکونیوم با خمیر سرامیک به صورت لایه ای در قالب گچی ریخته می شود. این اتفاق سبب می شود مقاومت بسیار بالایی داشته و در برابر دما نیز مستحکم باشد. اما بر خلاف این مزیت، عیب اصلی این مدل شفافیت کم آن می باشد. 

با مقایسه در این قسمت شما دانستید که بهترین نوع لمینت دندان با توجه نیاز دندانتان کدام است. به همین علت بهتر است در زمان نیاز ابتدا نظر دندانپزشک خود را جویا شده سپس بهترین گزینه را با توجه دندان خود انتخاب نمایید. البته توجه به فاکتور های دیگر نظیر؛ مقاومت، زیبایی، هزینه انجام کار لمینت سرامیکی و ... نیز هر کدام بسیار مهم می باشد.

قیمت لمینت سرامیکی دندان

با توجه به تمام مواردی که در بالاتر گفته شد هزینه انواع لمینت سرامیکی متفاوت است. البته عوامل موثر دیگری نیز وجود دارند که می توانند سبب افزایش یا کاهش هزینه شما بشوند. به طور کلی؛ برند لمینت، نوع آن، حجم کار، موقعیت جغرافیایی، دستمزد پزشک، تعداد جلسات مورد نیاز و ... همگی می تواند باعث نوسان نرخ کار شما شود. به طور کلی اما لمینت سرامیکی برلیانس و لومینیرز از دیگر موارد گران تر می باشند. کافی است قبل از انجام کار با دریافت مشاوره های لازم بهترین گزینه را انتخاب نموده و رضایت کاملی برای دندان هایتان کسب نمایید.

اصلاح طرح لبخند در کلینیک دندانپزشکی و زیبایی دکتر مهدی ابوالقاسمی

در این مقاله سعی شد به طور کامل به بررسی انواع لمینت سرامیکی پرداخته شود. اکنون می دانید که کدام نوع می تواند بهترین حالت برای شما باشد. کلینیک دندانپزشکی و زیبایی دکتر مهدی ابوالقاسمی نیز مفتخر است با ارائه بهترین نوع لمینت به اصلاح طرح لبخند زیبای شما بپردازد. در این مجموعه می توانید از خدمات دیگری نظیر؛ پروتز، جرمگیری دندان، لیفت لثه، کامپوزیت ونیر، ترمیم و درمان دندان، ارتودنسی، ایمپلنت و ... نیز بپردازید. داشتن لبخند زیبا در کنار سلامتی دندان هایتان حق مسلم شماست.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LeMMSUhAAAAAE-rJXylA6AfNIKeXGXBlaEHGr66