کلینیک دندانپزشکی ابوالقاسمی

نحوه ارتودنسی بدون کشیدن دندان چگونه است؟

29 فروردین ، 1402
کلینیک دندانپزشکی دکتر ابوالقاسمی

نحوه ارتودنسی بدون کشیدن دندان چگونه است؟ این سوال مهمی‌ست و بسیاری از مراجعه کنندگان به دنبال این هستند که بدانند چطور می توان بدون کشیدن دندان ها ارتودنسی کرد. اکثرا به دنبال دانستن میزان درد آن و البته سپری کردن دوره نقاهت هستند. جالب است بدانید امروزه تکنیک ها و روش های مختلفی وجود دارد که دندان پزشکان می توانند بدون کشیدن دندان ها برای شما ارتودنسی انجام داده و از وسایل مخصوصی برای بزرگتر کردن فضای مورد نظر فک شما استفاده کنند. به همین دلیل چند وقتی است که دیگر افراد برای انجام ارتودنسی ترسی نداشته و با اعتماد به یک پزشک متبحر این کار را انجام می دهند. زیرا که هدف اصلی در این درمان رسیدن به یک سلامت پایدار برای دندان ها و نقش لبخندی زیبا و دلپذیر است. اگر دوست دارید بدانید نحوه ارتودنسی بدون کشیدن دندان چگونه است، در این مقاله با ما همراه باشید.

ortudensi1ارتودنسی بدون کشیدن دندان

ارتودنسی بدون کشیدن دندان

برای آن که بیشتر بدانید چگونه بدون کشیدن دندان می توان ارتودنسی نمود لازم است با اصل این قضیه کمی آشنا شوید. تقریبا می توان گفت یک روش نوین در درمان دندان که به منظور اصلاح آن و برای داشتن دندان هایی سالم مورد استفاده قرار می گیرد ارتودنسی دندان است.  برای مثال اگر دندان هایی شلوغ و بهم ریخته دارید، از طرفی بر آمدگی بیش از اندازه آن ها باعث شده در هنگام خندیدن و برقراری ارتباطات اجتماعی اعتماد بنفس خود را از دست دهید می توانید بدون هیچ ترسی این روش را امتحان کنید. در گذشته این درمان بیشتر برای کودکان استفاده می شد اما امروزه بزرگسالانی که با این مشکلات دست و پنجه نرم می کنند نیز می توانند این درمان را پیش گرفته و رضایت خاطر کاملی کسب کنند.

بررسی نحوه ارتودنسی بدون کشیدن دندان

همانطور که گفته شد این سوال که نحوه ارتودنسی بدون کشیدن دندان چگونه است، از مهم ترین مواردی است که عمدتا افراد زیاد درگیر آن هستند. در برخی موارد پزشک پس از انجام آزمایشات و عکس برداری های لازم متوجه می شود که فضای فک برای ارتودنسی کافی است و نیازی نیست دندان افراد کشیده شود. همچنین اگر دندان ها شدت قرار گرفتن شان بر روی هم زیاد نباشد نیز نیازی به انجام این کار نمی باشد. از طرف دیگر روش های دیگری همچون؛ گسترش قوس وجود دارد که می توان بدون کشیدن دندان ارتودنسی نمود.

در این روش از قطعه ای که شبیه به U است در داخل دهان استفاده می کنند. آن را از طریق مرکز فک با دستگاهی به اسم منبسط کننده به فک بالا متصل می کنند. در حقیقت این اتفاق تنها می تواند به فک بالا متصل شود و این اندازه اصلی فک پایین است که تصمیم گیرنده آن است. البته راه های دیگری نیز وجود دارد که به جای کشیدن دندان در این درمان استفاده می شود. از جمله این موارد می توان به؛ کاهش فضای بینابینی، بسط دهنده ها، هدگیر، TADS و کلیه تجهیزاتی که امکان به عقب برگرداندن دندان های بالایی را دارند اشاره نمود.

ortudensi2ارتودنسی دندان ها

کشیدن دندان در ارتودنسی

ممکن است برخی از افراد به دلایلی همچون؛ جلو رفتگی دندان، شلوغی آن، عقب یا جلو بودن فک، رشد نامتوازن، رشد دندان های اضافی، آسیب دیدن دندان و ... در هنگام ارتودنسی نیاز داشته باشند که دندانشان کشیده شود. در این شرایط پزشک تشخیص می دهد که قبل از انجام کار حتما دندان اضافی و نا هماهنگ که سد راه شده برداشته و مشکل برطرف شود. البته نگران این ماجرا نباشید زیرا اگر به یک دندانپزشک متبحر مراجعه کنید ممکن است به دلیل تامین فضای کافی، ردیف کردن دندان های نامرتب و جبران ناهنجاری های فک نیاز داشته باشد دندان شما کشیده شود. اما شما نیز پس از پایان کار با مشاهده نتیجه رضایت کامل خواهید داشت. ولی اگر به مجموعه نامشخص و غیر معتبری مراجعه کنید ممکن است باعث آسیب های مختلفی برای دهان و دندان خود شوید.

در ارتودنسی چند دندان ممکن است کشیده شود؟

طبق دلایلی که گفته شد ممکن است نیاز باشد با توجه به مشکل فرد یک یا چند دندان کشیده شود. تعداد این دندان ها بستگی به میزان بهم ریختگی آن و نامرتب بودن دندان ها دارد. به طور کلی به غیر از دندان عقل ممکن است پزشک برای داشتن فضای بیشتر دندان های چهارم و پنجم از جلو را که به عنوان متداول ترین دندان ها شناخته می شوند بکشد. در حقیقت این دندانپزشک است که با بررسی های لازمی که انجام می دهد تصمیم می گیرد چند دندان باید کشیده شود.

ortudensi3ارتودنسی دندان بدون کشیدن

ارتودنسی در کلینیک دندانپزشکی زیبایی دکتر ابوالقاسمی

در این مقاله سعی شد به طور کامل به بررسی این موضوع که نحوه ارتودنسی بدون کشیدن دندان چگونه است پرداخته شد. اکنون می دانید که در چه شرایطی با انجام موارد مختلف گفته شده می توانید بدون کشیدن دندان ارتودنسی کنید. کلینیک دکتر ابوالقاسمی نیز مفتخر است با ارائه بهترین خدمات درمان دندان های شما را انجام داده و سبب رضایت مراجعه کنندگان خود شود. همچنین این مجموعه خدمات دیگری نظیر؛ اصلاح طرح لبخند، ایمپلنت، پروتز، کامپوزیت ونیر، جرمگیری، لیفت لثه، پروتز، ترمیم و درمان دندان ارائه می دهد. شما می توانید برای دریافت مشاوره از طریق راه های ارتباطی با کارشناسان ما تماس برقرار نموده و پاسخ سوالات خود را بدست آورید. داشتن یک لبخند زیبا حق طبیعی شماست.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LeMMSUhAAAAAE-rJXylA6AfNIKeXGXBlaEHGr66