کلینیک دندانپزشکی ابوالقاسمی

تفاوت بلیچینگ و لمینت دندان

29 فروردین ، 1402
کلینیک دندانپزشکی دکتر ابوالقاسمی

اگر از تفاوت بلیچینگ و لمینت دندان به خوبی مطلع شوید، می توانید در زمان نیاز بهترین گزینه را برای خود انتخاب کنبد و درمان دندانتان را به بهترین شکل انجام دهید. این روز ها زیبایی دندان ها و داشتن سلامتی کامل فک و دهان از مهم ترین موارد به شمار می آید. داشتن دندان هایی سفید دلخواه همه می باشد. به همین دلیل روش های مختلفی برای انجام این کار وجود دارد. بلیچینگ و لمینت دندان از جمله روش هایی است که برای این کار مورد استفاده قرار می گیرد. لازم است تا با هر دو روش به همراه مزایا و معایب آن کاملا آشنا شوید تا بتوانید با بررسی تفاوت های هر یک بهترین گزینه را برای خود انتخاب کنید. در این مقاله با کلینیک دندانپزشکی زیبایی دکتر ابوالقاسمی همراه باشید تا اطلاعات کاملی در مورد تفاوت بلیچینگ و لمینت دندان کسب نمایید.

belching1بلیچینگ دندان

بلیچینگ چیست؟

برای آن که از تفاوت بلیچینگ و لمینت دندان آگاه شوید باید هر یک را کامل بررسی کنید. بلیچینگ یعنی سفید کردن دندان با استفاده از مواد خاصی که اکسید کننده هستند. برای مثال پر اکسید هیدروژن یکی از این موارد است. در این روش قطعه ای به ساختار دندان ها اضافه نمی شود بلکه این اتفاق طی یک واکنش شیمیایی، مولکول های نسوج دندانی شما تحت تغییرات و تجزیه قرار می گیرند. بارها شده که از وایتکس برای سفیدی سطوح و البسه خود استفاده کرده اید. عملکرد این روش نیز به همین صورت برای دندان هاست.

مزایا و معایب بلیچینگ دندان

یکی دیگر از روش هایی که می توان به بررسی تفاوت بلیچینگ و لمینت دندان پرداخت دانستن مزایا و معایب هر کدام است. اگر تصمیم گرفتید دندان خود را بلیچینگ کنید، شما دندان هایی روشن تر، لبخندی زیباتر، افزایش اعتماد بنفس خواهید داشت. این درمان به صورت مقرون به صرفه و به صورت شخصی سازی شده برای هر فرد انجام می شود. بلیچینگ را می توانید هم در دندان پزشکی ها و هم با استفاده کیت های سفید کننده داروخانه ای خودتان در منزل انجام دهید. اما این اتفاق زیبا بر خلاف مزایایی که دارد از معایبی نیز برخوردار است. به علت مواد تشکیل دهنده آن ممکن است آسیب ها و حساسیت های دندانی در افراد مشاهده شود. برای حذف تمام لکه ها موثر نبوده و ممکن است لثه های شما را تحت تحریک قرار دهد. از طرف دیگری سفیدی که با این روش ایجاد می شود دائمی نبوده و پس از مدتی از بین می رود.

belching2زیبایی دندان با بلیچینگ

لمینت دندان چیست؟

روش دیگری که برای سفید کردن دندان ها بسیار مورد استقبال مراجعه کنندگان قرار گرفته است؛ استفاده از لمینت دندانی است. در این روش دندان پزشک با استفاده از یک لایه ی خارجی که به سطح دندان اضافه می کند می تواند سفید شدن آن را رقم بزند. ممکن است در این روش نیازی برای تراشیدن دندان نباشد. این روش به صورت لابراتوری و بالینی برای فرد انجام می شود. مواد ترمیم کننده و همرنگ در یک جلسه کاری بر روی دندان افراد کشیده شده و اصلاح طرح لبخند، بهبود رنگ، طول و شکل دندان ها را رقم می زند.

مزایا و معایب لمینت دندان

همانطور که گفته شد برای آن که با تفاوت بلیچینگ و لمینت دندان بیشتر آشنا شوید باید مزایا و معایب هر یک را بررسی کنید. در این روش فواصل بین دندانی بسته شده و اصلاح طرح لبخند به خوبی صورت می گیرد. از طرف دیگر اگر لمینت را در یک مرکز معتبر انجام دهید می توانید رنگ دلخواه خود را انتخاب نموده و از مرتب کردن دندان هایتان آسوده خاطر شوید. اما این اتفاق زیبایی و درمانی دندان ها با معایبی نیز مواجه است. از جمله این موارد می توان به؛ غیر قابل بازگشت بودن درمان، هزینه بالای آن، بروز حساسیت های دندانی، عدم امکان ترمیم در صورت شکستگی و پریدگی اشاره نمود. پس باید قبل از انجام کار حتما به تمام جوانب آن توجه کنید.

belching3
سفیدی دندان با لمینت

بررسی تفاوت بلیچینگ و لمینت دندان

اکنون به صورت کامل با این دو اقدام درمانی آشنایی دارید. می دانید که هر کدام چه مزایا و معایبی دارد. به صورت کلی اگر بخواهیم به تفاوت های این دو روش بپردازیم باید آن ها از نظر قیمت، کاربرد، مقاومت و ... بررسی کنیم. برای انتخاب بهترین روش سفیدی دندان باید اول به سن افراد و جنس دندان های آن ها توجه نمود. تغییر رنگ دندان ها ممکن است به دلیل داشتن یک زندگی سالم در فرد رخ دهد و دیگر امکان تمیز دادن در میان این دو راهکار نخواهد بود. در نمونه ساده آن اگر مصرف قهوه، چای و ... در شما زیاد است به مراتب رنگ پذیری دندان شما بالاست و برای انتخاب روش باید طبق نظر پزشک از میان این دو با توجه به موارد دیگری یک مورد را انتخاب کنید.

تفاوت بلیچینگ و لمینت دندان از نظر مقاومت

اگر بخواهیم مقاومت کار انجام شده را بررسی کنیم به مراتب لمینت ها در این سنجش به دو دسته سرامیکی و کامپوزیتی تقسیم می شوند. لمینت های سرامیکی مقاومت بیشتری به نسبت نوع دیگر داشته و در برابر تغییر رنگ موفق تر عمل می کنند. از طرف دیگر ظاهر زیبایی داشته و بیشتر مورد استقبال افراد قرار می گیرد. در این شرایط باید تصمیم بگیرید که بلیچینگ می کنید یا لمینت و پس از آن نوع مورد نظر خود را مشخص کنید.

تفاوت بلیچینگ و لمینت دندان از نظر هزینه

یکی از مهم ترین مواردی که باعث تفاوت در میان این دو روش است قیمت انجام کار می باشد. به طور کلی عوامل مختلفی ممکن است تاثیر به سزایی در هزینه کار شما داشته باشد. لازم است بدانید که هزینه لمینت دندان به صورت هر واحد محاسبه می شود . اما قیمت بلیچینگ با توجه به تعداد دندان ها و تغییر رنگ آن مورد سنجش قرار می گیرد. به طور کلی لمینت دندان گران تر از بلیچینگ آن است. علاوه بر آن باید بدانید که عوامل تاثیر گذار دیگر نظیر؛ موقعیت جغرافیایی مطب، دستمزد پزشک، تعداد جلسات و ... همگی می تواند باعث نوسان قیمت کار شما گردد.

تفاوت بلیچینگ و لمینت دندان از نظر ماندگاری

اگر بخواهید از جنبه ماندگاری این دو کار را بررسی کنید لازم است توجه کنید که هدف شما از انجام این کار چیست. همان طور که دانستید بلیچینگ مقطعی است و پس از مدتی از بین می رود. از طرف دیگر لمینت را اگر انجام دهید امکان بازگشت به قبل برایتان به صفر می رسد. به همین دلیل باید بررسی کنید که نیاز اصلی چیست. سپس می توانید با توجه به مزایا و معایب هر کدام بهترین گزینه را انتخاب کنید.

بلیچینگ و لمینت دندان در کلینیک دندانپزشکی زیبایی دکتر ابوالقاسمی

در این مقاله سعی شد به طور کامل به بررسی تفاوت بلیچینگ و لمینت دندان پرداخته شود. اکنون می دانید که کدام مورد مناسب شماست. به همین منظور باید درمان مورد نظر خود را به درستی و البته با صلاحدید پزشک خود انتخاب کنید. کلینیک دندانپزشکی دکتر ابوالقاسمی نیز مفتخر است با ارائه بهترین روش ها هر کدام از درمان های انتخابیتان را برای شما انجام دهد. همچنین در نظر داشته باشید که در این مجموعه می توانید از خدمات دیگری نظیر؛ اصلاح طرح لبخند، ایمپلنت، پروتز، جرمگیری، لیفت لثه، کامپوزیت ونیر، ارتودنسی و ... نیز به خوبی بهره مند شوید.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LeMMSUhAAAAAE-rJXylA6AfNIKeXGXBlaEHGr66