کلینیک دندانپزشکی ابوالقاسمی

آشنایی با انواع برند ایمپلنت دندان

07 بهمن ، 1402
کلینیک دندانپزشکی دکتر ابوالقاسمی

ایمپلنت دندان، نوعی سازه فلزی است که به استخوان فک پیچ می‌شود و نقش ریشه دندان را بازی می‌کند. یکی از دغدغه‌های همیشگی افرادی که به دنبال ایمپلنت دندان هستند، این است که بهترین مارک ایمپلنت چیست. صد البته برای ما در ایران این پرسش همیشه وجود دارد که بهترین مارک ایمپلنت در ایران کدام است. به همین دلیل تلاش کردیم تا در این مقاله با معرفی انواع برند ایمپلنت دندان و بهترین مارک ایمپلنت، کار شما را تا حدودی راحت کنیم. برای آشنایی با انواع برند ایمپلنت در این مقاله با ما همراه شوید.

ایمپلنت کره‌ای؛ رایج ترین انواع برند ایمپلنت

برندهای ایمپلنت کره‌ای از پرکاربردترین برندهای ایمپلنت دندان در کشورمان هستند. این ایمپلنت‌ها به واسطه قیمت مناسب و کیفیت خوبی که از خود نشان دادند، مورد اقبال عمومی قرار گرفته‌اند. برندهای زیر را می‌توان از بهترین انواع برند ایمپلنت کره ای دانست.

  • آستم ایمپلنت
  • دنتیوم 
  • نیو بایوتک
  • دنتیس
  • دیو ایمپلنت

آستم ایمپلنت

می‌توان شرکت آستم را بهترین نوع ایمپلنت کره‌ای به حساب آورد. این شرکت در سال 2023 بیش از 40 درصد از بازار تولید ایمپلنت دندان کره جنوبی را به خود اختصاص داده بود.

دنتیوم

 دنتیوم یکی دیگر از تولیدکنندگان انواع برند ایمپلنت در کره جنوبی است که در سال 2023 میلادی به‌عنوان دومین برند پرفروش در این بازار مطرح شد. دنتیوم در سال 2000 میلادی فعالیت خود را آغاز کرد. این شرکت 17 نوع مختلف ایمپلنت تولید می‌کند و در 66 کشور دنیا نیز عرضه می‌شود.

نیو بایوتک

 نیو بایوتک یکی از پیشگامان صنعت ایمپلنت دندان در کره جنوبی محسوب می‌شود که در بازارهای بین‌المللی نیز حضوری فعال دارد. این برند با استفاده از به‌روزترین تکنولوژی‌، یکی از با کیفیت‌ترین‌ها در بین انواع برند ایمپلنت در کره جنوبی است.

دنتیس

دنتیس یکی دیگر از معتبرترین انواع ایمپلنت دندان در بازار کره جنوبی است که از سال 2005 فعالیت خود را آغاز کرد. این برند در سال 2023، 4درصد از بازار انواع ایمپلنت دندان کره‌ای را به خود اختصاص داده است.

دیو ایمپلنت

دیو ایمپلنت یکی دیگر از برندهای معروف ایمپلنت کره‌ای است که در زمینه کاشت دندان و محصولات ترمیمی فعالیت می‌کند.

بهترین مارک ایمپلنت چیست

ایمپلنت دندان

ایمپلنت فرانسوی؛ از نخستین برندهای ایمپلنت

یکی از اولین کشورهایی که به افراد نشان داد ایمپلنت دندان چیست، فرانسه است. قرن هجدهم میلادی عصر طلایی دندان‌پزشکی فرانسه بود و پیشرفت قابل ملاحظه آن عصر تا امروز هم ادامه دارد. به همین دلیل فرانسه مهد معروف‌ترین و معتبرترین انواع برند ایمپلنت دندان است. انواع برند ایمپلنت فرانسوی همواره یکی از پرطرفدارترین برندها در دنیای دندان‌پزشکی به حساب می‌آیند که در ادامه با معروف‌ترین آن‌ها آشنا خواهید شد:

آنتوژیر

آنتوژیر در سال 1943 در دره مون بلان فرانسه تاسیس شد. این شرکت با داشتن سابقه‌ای 70ساله یکی از با سابقه‌ترین‌ها در بین انواع برند ایمپلنت دندان محسوب می‌شود. این شرکت از اوایل دهه 1980 کار خود را شروع کرد. تعهد این برند به کیفیت و قابل اطمینان بودن محصولات آن‌ها باعث شهرت آن شده است.

بایوتک دنتال

بایوتک یکی از بازیگران اصلی در میان انواع مارک‌های ایمپلنت در فرانسه است. این شرکت در سال 1987 تاسیس شد. بایوتک یکی از معتبرین برندهای فرانسه بوده و جوایز معتبری نیز برده است. بایوتک بر هماهنگی میان ویژگی زیست‌شناسی و زیبایی‌شناسی ایمپلنت‌های خود تمرکز دارد.

لیرا

شرکت لیرا در سال ۱۹۸۰ تأسیس شد و بخش‌های ایمپلنت دندانی خود را در سال ۱۹۸۲ راه‌اندازی کرد. این شرکت فرانسوی به واسطه پروتکل‌های ساده و کیفی خود و همچنین کیفیت محصولات ایمپلنت دندانی خود در صنعت تولید ایمپلنت دندانی به شهرت رسیده است. محصولات این شرکت تحت برند ETK شناخته می‌شوند.

آی دی آی دنتال

آی دی آی دنتال از سال ۱۹۸۷ به صورت تخصصی به فعالیت در حوزه ایمپلنتولوژی دندان مشغول است. محصولات این شرکت توانسته‌اند بالاترین نشان کیفیت تولید را در صنعت تجهیزات دندانپزشکی فرانسه به دست بیاورند.

انواع برند ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان

ایمپلنت آمریکایی؛ از برترین انواع ایمپلنت دندان

بسیاری از برندهای برتر ایمپلنت‌های دندانی در جهان، آمریکایی هستند. طول عمر ایمپلنت دندان در برندهای آمریکایی بر هیچ کسی پوشیده نیست. موارد زیر از انواع برند ایمپلنت آمریکایی محسوب می‌شوند که در جهان شهرت دارند.

اینترالاک

اینترالاک مجموعه تولید کننده ایمپلنت دندانی در ایالات متحده محسوب می‌شود که از سال ۲۰۰۱ فعالیت خود را آغاز کرد. این شرکت یکی از معروف‌ترین برندهای ایمپلنت آمریکایی است که تقریباً در تمام دنیا توزیع می‌شود و طرفداران زیادی دارد. 

زیمر بیومت

زیمر بیومت پنجمین برند ایمپلنت قدرتمند در ایالات متحده است. این شرکت در سال ۲۰۱۵ با ادغام دو شرکت آمریکایی تولیدکننده وسایل پزشکی به نام زیمر و بیومت تشکیل شد. بازار این شرکت در میان انواع برندهای ایمپلنت دندانی در آمریکا در حدود ۸ درصد است. 

نوبل بیوکر

نوبل بیوکر تحت نظر شرکت داناهر آمریکا فعالیت می‌کند. این برند به خاطر محصولاتی که زیبایی‌شناسی و عملکرد را باهم ترکیب می‌کنند، شناخته شده است.

بایوهورایزنز

 بایوهورایزن یکی از ده شرکت برتر تولیدکننده ایمپلنت دندانی در آمریکا به حساب می‌آید که سهمی ۸درصدی از بازار این کشور را به خود اختصاص داده است. این برند به لحاظ قیمتی در میان انواع برندهای ایمپلنت دندانی در بازار آمریکا در سطح بالاتری قرار دارد. 

 ایمپلنت آلمانی؛ بهترین برندهای ایمپلنت

وقتی تنها یک جستجوی ساده در مورد ایمپلنت‌های دندانی انجام می‌دهید، متوجه می‌شوید که بهترین‌های این صنعت یا در آلمان تولید می‌شوند و یا مرکز آن در این کشور قرار دارد. آلمان خانه معروفترین انواع برند ایمپلنت‌های دندانی در جهان است. از معروف‌ترین برندهای ایمپلنت دندان آلمانی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

مدنتیکا

 مدنتیکا رهبر صنعت ایمپلنت دندان در جهان، یکی از تولیدکنندگان با کیفیت‌ترین ایمپلنت‌های دندانی و محلول‌های ترمیمی دندان است. خط تولید و مرکز مدیریتی این برند در آلمان قرار دارد.

بگو

 شرکت بگو یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های فعال در حوزه پزشکی آلمان است. این شرکت در سال ۱۸۹۰ تأسیس شد. خط تولید این شرکت در آلمان قرار دارد و محصولات آن شامل سیستم‌های ایمپلنت، محلول‌های ترمیمی و محصولات دندانی است. بگو با طیف گسترده محصولات و سال‌ها تجربه، بازیگر قابل توجهی در زمینه ایمپلنت‌ است.

کاملوگ

 کاملوگ یکی از قدیمی‌ترین برندهای صنعت دندانپزشکی آلمان است که به تولید انواع ایمپلنت‌های دندانی و محصولات ترمیمی دندان اشتغال دارد.

رایج ترین انواع برند ایمپلنت

ایمپلنت دندان

ایمپلنت سوئیسی و برندهای ناشناخته باکیفیت

سوئیس خانه چندین برند ایمپلنت دندانی با کیفیت و مشهور در صنعت دندانپزشکی است که شهرتی جهانی دارند. بسیاری از برندهای تولید این کشور در رده بهترین ایمپلنت‌های سطح جهان محسوب می‌شوند.

اشترومان

برند اشترومان شناخته‌شده‌ترین برند ایمپلنت سوئیسی محسوب می‌شود. این برند با تجربه و نوآوری گسترده خود در صنعت متمایز شده است. ایمپلنت‌های اشترومان بالاترین استانداردها و بهترین راه‌حل‌های زیبایی شناختی را به مشتریان ارائه می‌دهد.

دکتر ایده

دکتر ایده یکی از تولیدکنندگان معتبر سوئیسی ایمپلنت دندانی است که از سال ۱۹۵۴ به تولید محصولات با کیفیت اشتغال دارد. این برند با تولید ۸۳ نوع از ایمپلنت‌های دندانی، طیف گسترده‌ای از محصولات را ارائه می‌دهد.

ایمپلنت ایتالیایی

در میان انواع برند ایمپلنت‌های دندانی مشهور ، شاید کمتر به ایمپلنت‌های ساخت ایتالیا برخورده باشید. اما باید بگوییم که ایتالیا صنعت دندانپزشکی قدرتمندی دارد که در سطح جهان شناخته شده است. موارد زیر از معروف‌ترین برندهای ایمپلنت ایتالیایی هستند.

سوئدن و مارتینا

 برند سویدن مارتینا یکی از برندهای معتبر ایتالیایی است که از سال ۱۹۷۲ به فعالیت می‌پردازد. این برند طیف گسترده‌ای از محصولات جانبی دندان و به ویژه ایمپلنت را تولید می‌کند.

بایوتک بی تی کی

شرکت بایوتک یکی از برندهای معتبر ایمپلنت دندانی ایتالیایی است که به تولید ایمپلنت و محصولات مرتبط با آن مشغول است.

جیاس

ایمپلنت جیاس یکی از برندهای معتبر ایتالیایی این حوزه به حساب می‌آید که حدود 30 سال در این حوزه سابقه فعالیت دارد. این برند به صورت اختصاصی به طراحی و تولید ایمپلنت دندانی مشغول است و همیشه بر استفاده از آخرین فناوری روز دنیا تاکید دارد.

 ایمپلنت آسیایی

بازار ایمپلنت‌های دندانی آن اندازه گسترده است که از هر طیف سازنده‌ای در آن فعالیت داشته باشند. ایمپلنت‌های آسیایی نیز در این بازار حضور دارند. کشورهای سازنده ایمپلنت دندانی آسیایی عبارتند از ژاپن، کره‌جنوبی، چین و ایران.

ایمپلنت‌های ژاپنی در بالاترین سطح کیفی ایمپلنت‌های آسیایی قرار دارند، به طوری که می‌توان آنها را هم سطح رقبای آلمانی و آمریکایی دانست. در سطح بعد، برندهای ایمپلنت دندانی کره‌ای وجود دارند که بالاتر در مورد معروف‌ترین آنها صحبت کردیم.

در رتبه‌های بعدی ایمپلنت‌های دندانی آسیایی برندهای چینی و ایرانی قرار دارند.

بهترین برندهای ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان

ایمپلنت ایرانی

شرکت‌های ایرانی فعال در حوزه دندانپزشکی در سال‌های گذشته با سرمایه‌گذاری و کار در حوزه تحقیق و توسعه، موفق شده‌اند که خط تولید ایمپلنت بومی را راه‌اندازی کنند. با توجه به نوپا بودن این صنعت در کشور، هنوز جای کار بسیاری برای رقابت‌پذیر شدن این برندها در سطح آسیایی وجود دارد. در ادامه به معرفی شرکت‌های ایرانی تولیدکننده ایمپلنت دندانی می پردازیم.

کیمیا کاشت اطبا

 کیمیای کاشت اطبا کار خود را در فروردین ماه سال ۱۳۹۶ آغاز کرده است. خط تولید این برند در سنندج قرار دارد و به تولید ۱۹۸ محصول با استفاده از تیتانیوم گرید ۴ و ۵ اشتغال دارد.

نیک کاشت آسیا

شرکت نیکا کاشت آسیا از سال ۱۳۸۹ فعالیت خود را شروع کرد که البته نتوانست در وهله اول به صورت مستمر به فعالیت ادامه دهد. این شرکت در سال ۱۳۹۳ ایمپلنت‌هایی با نام بایونیک را تولید کرد. این شرکت پس از عقد قرارداد با مرکز تحقیقات ایمپلنت دانشگاه پزشکی تهران، توانست امتیاز تولید ایمپلنت سینابایونیک، تحت لیسانس ایمپلازای آلمان را به دست آورد.

کوشا فن پارس

کوشا فن پارس یکی دیگر از برندهای ایمپلنت دندان ایرانی است که با شرکت‌های بزرگی مانند اشترومان، قرارداد همکاری دارد. این شرکت علاوه بر ساخت ایمپلنت دندانی، تجهیزات پزشکی نیز تولید می‌کند.

ایمپلنت‌های ساخت این شرکت را می‌توان از انواع باکیفیت دانست که قیمت مناسبی نیز دارند. برند ایمپلنت این شرکت با نام اویتا شناخته می‌شود.

 ایمپلنت چینی

ایمپلنت‌های چینی نیز مانند سایر محصولات صنعتی چین، در سال‌های اخیر به طور گسترده‌ای وارد کشورمان شده‌اند. این ایمپلنت‌ها در سطوح کیفی مختلفی عرضه می‌شوند.

 تا آنجایی که تحقیقات ما نشان داده است، مرغوبیت کیفیت آنها، در درجه سوم انواع برند ایمپلنت‌های آسیایی قرار دارند. این ایمپلنت‌ها بیشتر به خاطر نوسانات ارز و بالا رفتن قیمت انواع باکیفیت ایمپلنت‌های اروپایی و حتی کره‌ای، در بازار کشورمان رواج پیدا کرده است.

 اما مهم‌ترین پرسشی که معمولا تمام افرادی که به دنبال ایمپلنت هستند این است که آیا انواع برند چینی ایمپلنت قابل اعتماد هستند؟ البته پزشک شما می‌تواند جواب دقیق‌تری به این سوال بدهد. دقت کنید که ایمپلنت به واسطه قرارگیری در استخوان فک و تماس دائمی با بافت لثه، قطعه‌ای بسیار مهم محسوب می‌شود و کیفیت پایین آن می‌تواند عوارض جبران‌ناپذیری را به همراه داشته باشد. بنابراین بهترین کار این است که ابتدا بدانید این نوع ایمپلنت دندان برای چه کسانی مناسب نیست.

ایمپلنت اسپانیایی

ایمپلنت اسپانیایی موزو گرائو برندی شناخته‌شده در زمینه دندانپزشکی محسوب می‌شود که سابقه خوبی در این زمینه دارد.

این ایمپلنت با نام اختصاری ام.جی (M.G) در دنیا شناخته می شود و محصول مشترک آمریکا و اسپانیا است. ایمپلنت موزو گرائو به دلیل کیفیت خوب و قیمت مناسب در ایران هم نمایندگی دارد. این برند به دلیل کیفیت، شهرت و تجربه در حدی است که می‌تواند با دیگر نمونه‌های ایمپلنت اروپایی رقابت کند.

معروف‌ترین شرکت های سازنده ایمپلنت دندان

چیزی در حدود 1500 برند ایمپلنت دندان در دنیا وجود دارد که با سطوح مختلف کیفیت و قیمت رده‌بندی می‌شوند. از بین تمام این برندها، شاید تنها 10 الی 15 شرکت معروف وجود داشته باشد که تمام دندان‌پزشکان بر کیفیت آنها اتفاق نظر دارند و آنها را به داوطلبان انجام ایمپلنت معرفی می‌کنند. 

احتمالا با مراجعه به متخصص، و تحقیق درباره بهترین برند ایمپلنت دندان، حداکثر نام پنج برند را از تمام پزشکان خواهید شنید. این پنج برند عبارتند از: بیوهوریزونز، دنتس پلای سیرونا، زیمر بیومت، اشترومان و نوبل بیوکر.

تفاوت انواع برندهای ایمپلنت چیست؟

یکی دیگر از پرتکرارترین پرسش‌ها در زمینه ایمپلنت دندانی این است که تفاوت بین انواع برند ایمپلنت دندان در چیست. 

از آنجا که مراحل ایمپلنت دندان و مراقبت های بعد از ایمپلنت دندان میان همه برندها مشابه است، کیفیت و قیمت مهم‌ترین تفاوت برندهای ایمپلنت دندانی محسوب می‌شوند. به طور کلی ایمپلنت‌های آلمانی، سوئیسی و آمریکایی در سطح یک برندهای ایمپلنت دندانی قرار دارند و مهم‌ترین وجه تمایز، کیفیت مواد اولیه به‌کاررفته در آنها است

تکنولوژی ساخت ایمپلنت‌ها نیز از دیگر مواردی است که آن‌ها را از یکدیگر جدا می‌کند. 

بهترین ایمپلنت ساخت کدام کشور است؟

یکی از سوالات متداول ایمپلنت دندان این است که کدام کشور بهترین ایمپلنت دندان را می‌سازد؟ ایملپنت‌های ساخت سوئیس و آلمان از بهترین و برترین ایمپلنت‌های دندان در جهان محسوب می‌شوند. این ایمپلنت‌ها در سراسر جهان طرفداران خود را دارند.

بهترین انواع برند ایمپلنت دندان در کلینیک ابوالقاسمی

از آنجا که ایمپلنت‌ تقریبا جایگزین دائمی دندان به حساب می‌آید، لازم است قبل از هر تصمیمی، انواع برند ایمپلنت دندان را بشناسید و بهترین برند را با توجه به بودجه خودتان تهیه کنید. شما می‌توانید برای کاشت انواع ایمپلنت دندان از برندهای برتر جهان، با ما در کلینیک دندانپزشکی دکتر ابوالقاسمی تماس بگیرید. کارشناسان ما در مرکز تماس شما را برای دریافت وقت مشاوره راهنمایی خواهند کرد و به سوالات شما در این زمینه پاسخ خواهند داد.

سوالات متداول

1. چه ایمپلنت‌های معتبر و شناخته‌‍شده‌ای در بازار وجود دارند؟

در بازار ایمپلنت دندان، برندهای معتبری وجود دارند که رهبران سیستم‌ ایمپلنت شناخته می‌شوند. برخی از این برندها عبارتند از نوبل بایوکر، ایسترا، اینتراکس، زیمر، آسترا تکنیکا و آسکونا.

2. چه عواملی باید در انتخاب برند ایمپلنت دندان مدنظر قرار گیرد؟

در انتخاب برند ایمپلنت دندان، عوامل مهمی مانند اعتبار برند، تحقیقات و توسعه، تجربه کاربری و کیفیت مواد مورد استفاده در ایمپلنت‌ها باید در نظر گرفته شوند. همچنین، توجه به نظرات و بازخوردهای کاربران پیشین نیز می‌تواند در انتخاب صحیح و مناسب برند ایمپلنت دندان کمک‌کننده باشد.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LeMMSUhAAAAAE-rJXylA6AfNIKeXGXBlaEHGr66