کلینیک دندانپزشکی ابوالقاسمی

طرح لبخند با کامپوزیت

28 شهریور ، 1400
کلینیک دندانپزشکی دکتر ابوالقاسمی

امروزه اصلاح طرح لبخند با کامپوزیت دندانی یکی از روش های عالی به حساب می آید که شما با استفاده از کامپوزیت که یک تکنیک و ساختار پیشرفته در دندان پزشکی محسوب می شود می توانید بدون اینکه کوچکترین آسیبی به دندان های خود وارد آورید، لبخند خود را به شکل زیبایی به نمایش بگذارید. کامپوزیت دندانی به خاطر مواد شیشه ای مانند خود می تواند شکل پذیری خاصی را بر روی دندان به نمایش بگذارد. رنگ دندان شما روشن می شود و متناسب به شکل و فرم دندان به راحتی می توان طرح لبخند را به شکل ویژه اصلاح نمود. امروزه لبخند زدن برای برخی از افراد حقیقتا کار سختی شده است؛ چرا که به واسطه سبک زندگی، انواع استرس و حتی رژیم غذایی ناسالم دندان ها با انواع خرابی و لکه های ریز و درشت روبه رو می شوند که این عمل صددرصد بر روی اعتماد به نفس انسان تاثیر مخرب میگذارد. اما شما با طرح لبخند با کامپوزیت می توانید با کمترین هزینه قابل قبول ترین طرح لبخند را برای چهره خود در نظر بگیرید.

اصلاح طرح لبخند

اصلاح طرح لبخند

کامپوزیت چیست؟

کامپوزیت یکی از روش های درمانی بسیار عالی محسوب می شود که شما برای بهبود شکل ظاهری دندان های خود می توانید از این روش بینظیر وپرطرفدار در دندانپزشکی استفاده کنید؛ چرا که به واسطه مواد پرکننده می توان فرم دندان های فرد را تغییر داد و این چنین است که طرح لبخند با کامپوزیت امروزه بسیار مورد توجه قرار گرفته است. ترمیم دندان های آسیب دیده امروزه در روش های زیبایی دندان قرار گرفته است و با هزینه بسیار پایین و نسبت به مهارت دندانپزشک می توان نتیجه قابل قبولی را در پایان مشاهده کرد.

موارد کاربرد کامپوزیت دندان

شما در موارد خاصی می توانید از طرح لبخند با کامپوزیت استفاده کنید و به عنوان مثال زمانی که شما با شکستگی دندان روبرو می شوید کامپوزیت می تواند از شکستگی و ترک هرچه بیشتر دندان شما جلوگیری کند؛ چرا که ماده کامپوزیت در ابتدا ترک را درمان می کند و سبب می شود که از ترک بیشتر جلوگیری به عمل آید. این گونه است که شما می توانید ظاهر دندان خود را به زیبایی هرچه بیشتر به نمایش بگذارید. برای دندان های لب پریده نیز کامپوزیت یک انتخاب عالی به شمار می آید و همچنین دندانپزشکانی که مهارت بالایی دارند از لب پریدگی بیشتر دندان جلوگیری می کنند و از کامپوزیت هایی با کیفیت های عالی استفاده می کنند. برخی از افراد نیز برای بستن فاصله بین دندان خود از کامپوزیت غافل نمی شوند که این امر نیز به مهارت و تجربه دندانپزشک اشاره واضحی دارد، همانگونه که گفته شد شما برای رفع فاصله بین دندان می توانید از کامپوزیت استفاده کنید و نیازی نیست که از ارتودنسی استفاده کنید و تنها با استفاده از ونیر کامپوزیت می توانید دندان های خود را مرتب و منظم سازماندهی نمایید و اینگونه به بستن فاصله میان دندان خود اقدام کنید. صددرصد محافظت از دندان یکی دیگر از مواردی است که می توان از کامپوزیت استفاده کرد؛ چرا که با پوشش دادن رزین دندان ریشه دندان حفظ می شود و به عنوان یک پوشش اصلی می تواند ریشه را همیشه به خوبی حفظ نماید.

مدت زمان درمان کامپوزیت

بسیاری از افراد در مورد مدت زمان درمان کامپوزیت سوالاتی را مطرح می کنند. بهتر است بدانید که اگر قصد شما طرح لبخند با کامپوزیت باشد در جلسه های کوتاه ۳۰ تا ۶۰ دقیقه می توانید زمان خود را برای این فرایند در نظر بگیرید که البته با توجه به نوع و جنس دندان شما که نیاز به ترمیم به درمان داشته باشد، شاید زمان بیشتری را به این کار باید اختصاص دهید. در هر صورت اصلاح لبخند امروزه برای حفظ ظاهر و زیبایی دندان یک امر طبیعی و مهم شناخته می شود که به هیچ عنوان نباید از آن غافل شوید و حداقل روزانه دو بار از مسواک و یکبار از نخ دندان استفاده کنید، تا بتوانید نسبت به هزینه ای که برای کامپوزیت در نظر گرفته اید، طرح لبخند خود را به شکل ویژه در نظر بگیرید.

کامپوزیت دندان

کامپوزیت دندان

مراحل انجام کامپوزیت

در مورد مراحل انجام کامپوزیت دندان در ابتدا باید بدانید که دندان های شما باید کاملا تمیز باشد به این دلیل که هر نوع جرم و آلودگی باعث می شود تا مواد کامپوزیت نتواند جواب مناسبی برای دندان های شما داشته باشد و همچنین به خاطر داشته باشید که دندان باید کاملا خشک باشد و بدون رطوبت، بزاق و خون مواد بر روی دندان قرار بگیرد. استفاده از مواد اسیدی برای سطح دندان به عنوان زیرسازی مناسب باعث میشود تا برای چسبیدن کامپوزیت بتوان به راحتی اقدام کرد. چسب مخصوص را بر روی سطح دندان می زنند و با مواد خمیر کامپوزیت دندان را شکل می دهند که نوع مواد، کم و زیاد بودن آن با توجه به مهارت پزشک مشخص می شود. برای سخت کردن مواد، دندان پزشک از پرتوهای نوری استفاده می کند تا این چنین کامپوزیت ونیر بتواند به راحتی سختی خود را حفظ کند. این گونه است که طرح لبخند با کامپوزیت برای شما در کمترین زمان و به صورت اصولی می تواند در نظر گرفته شود که امروزه این روش جزوء روش های کاربردی و پرطرفدار شناخته می شود.

سخن پایانی

امروز طرح لبخند با کامپوزیت جزء روش های شناخته شده محسوب می شود که شما می توانید به راحتی برای زیبایی، دوام و استحکام دندان خود از این روش استفاده کنید؛ چرا که ماده سفید رنگ به راحتی با قیمت پایین شما را با اعتماد به نفس بالا برای لبخند زدن رو به رو می کند و این نکته را به خاطر داشته باشید که مهارت و کیفیت تجهیزاتی که دندانپزشک در اختیار دارد باعث می شود تا همیشه افراد از کامپوزیت به عنوان یک گزینه قابل قبول و مناسب استفاده کنند. اما بدون شک کامپوزیت می تواند برای رفع مشکلاتی همچون پر کردن فاصله میان دندان جایگزین عالی ارتودنسی باشد و همچنین برای پرکردن دندان های پوسیده که به انواع عفونت در دهان و دندان منجر می شود راهکاری مقرون به صرفه را به نمایش بگذارد. استفاده از کامپوزیت برای انواع دندان شکسته و لب پریده می امروزه بهترین گزینه است که روکش کامپوزیت نیز می تواند به ترمیم و عدم نمایش دندان های پوسیده اشاره داشته باشد.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LeMMSUhAAAAAE-rJXylA6AfNIKeXGXBlaEHGr66