کلینیک دندانپزشکی ابوالقاسمی

بلیچینگ دندان

بلیچ دندان یا سفید کردن دندان یکی از روش‌های بسیار کاربردی برای اصلاح لبخند است که با مواد شیمیایی در مطب یا خانه‌ شما انجام می‌شود. ژل و مواد شیمیایی به‌کاررفته در بلیچینگ باعث تغییر رنگ مینای دندان می‌شود و به صورت موقت باعث سفیدی دندان و از بین بردن لک و رفع زردی دندان خواهد شد.

سفید کردن دندان ها در کلینیک دندانپزشکی زیبایی دکتر مهدی ابوالقاسمی با بهترین مواد زیر نظر بهترین متخصص زیبایی دندان با مناسب‌ترین قیمت و کمترین عوارض انجام می‌شود و لبخندی زیبا و دندان‌هایی درخشان را برایتان به ارمغان می‌آورد. 

بلیچینگ دندان

بلیچینگ دندان یا سفید کردن دندان

بلیچینگ دندان چیست؟

در پاسخ به سؤال «بلیچینگ دندان چیست» باید بگوییم مینا دندان لایه‌ای نازک روی عاج دندان است و نقش مهمی در محافظت از دندان، زیبایی و سفیدی آن دارد. با مصرف نوشیدنی‌های کافئین‌دار ازجمله چای و قهوه، کشیدن سیگار و قلیان، توجه نکردن به بهداشت دهان و دندان و ... دندان‌ها به‌مرور تغییر رنگ می‌دهند و زرد یا قهوه‌ای می‌شوند. در برخی مواقع تغییر رنگ ایجادشده روی دندان با مسواک زدن برطرف نمی‌شود و تنها راه‌حل، سفید کردن دندان ها در مطب یا خانه است. بلیچ دندان یکی از روش‌های درمانی و زیبایی برای اصلاح طرح لبخند محسوب می‌شود و طرفداران بسیاری دارد.

در بلیچینگ دندان از مواد شیمیایی حاوی پراکسید کربامید و پراکسید هیدروژن استفاده می‌شود و هدف سفید شدن دندانهای زرد در یک روز است. قرار گرفتن مواد شیمیایی روی دندان بدون تماس با لثه برای سفید شدن دندان نیاز به دقت بسیار بالایی دارد و به دو روش انجام می‌شود:

1. بلیچینگ دندان در مطب؛ سفید کردن دندان در دندانپزشکی

با توجه به تأثیر منفی پراکسید هیدروژن و پراکسید کربامید بر لثه در حین سفید کردن دندان، به هیچ عنوان نباید این مواد با لثه تماس داشته باشند. یکی از مهم‌ترین مراحل بلیچینگ دندان در مطب، قرار دادن پوشش مناسب روی لثه است. سپس مواد سفیدکننده را روی دندان قرار می‌دهند و با تابش اشعه به وسیله‌ دستگاه، مواد دندانپزشکی به‌مرور داخل منافذ مینای دندان نفوذ می‌کند. ژل بلیچینگ رنگدانه‌های مینا را تغییر می‌دهد و باعث می‌شود رنگ بلیچ دندان سفید شود. 

2. بلیچینگ دندان در خانه؛ رفع زردی دندان در خانه با نظارت پزشک

به دلایل مختلف برخی افراد سفید کردن دندان در خانه را انتخاب می‌کنند که البته این روش نیز باید تحت نظر دندان پزشک انجام شود. دندانپزشک بعد از بررسی کامل دندان‌ها از آن‌ها قالب تهیه می‌کند. مواد سفید کننده هر شب باید درون این قالب شفاف قرار بگیرد و سپس روی دندان گذاشته شود.

هر شب حداقل 4 ساعت این قاب باید روی دندان‌ها باشد تا مواد به‌مرور به مینای دندان نفوذ کند. با توجه به جنس دندان، رنگ آن و همچنین تعداد ساعاتی که تری قالب روی دندان قرار می‌گیرد، زمان اثرگذاری متفاوت خواهد بود. در اغلب مواقع بلیچینگ دندان در خانه حداقل 2 هفته زمان نیاز دارد.

تفاوت جرم گیری و بلیچینگ دندان

بلیچینگ دندان نوعی کار زیبایی دندانپزشکی محسوب می‌شود، رنگدانه‌های نفوذکرده به دندان را از بین می‌برد و دندان‌ها را سفید می‌کند. بروساژ دندان یا جرمگیری دندان در حالت کلی باعث جلوگیری از بوی بد دهان و عفونت لثه میشود. بسیاری از افراد به دلیل رعایت نکردن بهداشت دهان و مسواک نزدن لایه‌ای غذا روی دندانشان می‌نشیند که اصطلاحاً به آن‌ها جرم می‌گویند. جرم گیری دندان به از بین بردن جرم‌های روی دندان کمک شایانی می‌کند.

سفید کردن دندان

بلیچ دندان؛ راهی برای سفید شدن دندان

بلیچینگ دندان مناسب چه کسانی است؟

سفید کردن دندان به روش بلیچینگ روی برخی دندان‌ها تأثیرگذار است، به همین دلیل تمام افراد نمی‌توانند از مزایای آن بهره‌مند شوند. اگر نمی‌دانید بلیچینگ دندان مناسب چه کسانی است، در پایین لیستی برای شما آماده کرده‌ایم تا راهنمایی‌تان کنیم.

  • افرادی که به دلیل مصرف فراوان نوشیدنی‌هایی از جمله چای و قهوه دچار زردی دندان شده‌اند.
  • افراد سیگاری که دندان‌هایشان زرد شده است.
  • افرادی که به دلیل مصرف برخی از داروها رنگ دندانشان تغییر کرده است.
  • افرادی که دندان‌های طبیعی و پرنشده‌ آن‌ها زرد و قهوه‌ای شده باشد.
  • متقاضیانی که به مواد شیمیایی سفیدکننده دندان حساسیت نداشته باشند.
  • افرادی که بالای 18 سال سن دارند.
  • افرادی که به دلیل رعایت نکردن بهداشت دهان و دندان جرم‌هایی روی دندان‌هایشان تشکیل شده است.

درنظر داشته باشید این روش روی دندان‌های پرشده، لمینت و همچنین دندان‌هایی که به آبی و خاکستری تغییر رنگ داده‌اند اثر کمی دارد. اگر بیماری قلبی حاد دارید یا باردار هستید، باید با پزشک معالج خود مشورت کنید.

مراقبت های بعد از بلیچینگ دندان

برای افزایش اثرگذاری سفید کردن دندان لازم است مراقبت های قبل و بعد از بلیچنگ دندان جدی گرفته شود. در ادامه، مهم‌ترین مراقبتهای بعد از بلیچینگ دندان و قبل از آن را برای شما لیست کرده‌ایم.

  • تا 24 ساعت بعد از سفید کردن دندان از نوشیدن چای و مایعات کافئین‌دار خودداری کنید.
  • لثه‌ها را با آب ولرم ماساژ دهید تا التهاب آن کاهش پیدا کند.
  • تا حد امکان 24 ساعت بعد از سفید کردن دندان از مصرف غذا و نوشیدنی‌های گرم و سرد خودداری کنید.
  • از تماس مواد اسیدی به دندان جلوگیری کنید.
  • روزانه حداقل دو مرتبه دندان‌ها را با آب ولرم بشویید.
  • بهداشت دهان و دندان را جدی بگیرید.
  • مصرف دخانیات، سیگار، قلیان و نوشیدنی‌های الکلی را کاهش دهید.

توجه داشته باشید قالب بلیچینگ دندان را در خانه هر شب بعد از استفاده با آب گرم شست‌وشو دهید و آن را در یخچال نگهداری کنید.

عوارض بلیچینگ دندان؛ از التهاب لثه تا حساسیت

علی‌رغم اینکه بلیچینگ در بازه زمانی کوتاه می‌تواند سفیدی و درخشندگی را به دندان‌ها هدیه دهد، این تکنیک عوارضی را نیز به همراه دارد. اگر به دنبال این هستید که بدانید «عوارض بلیچینگ دندان چیست» مهم‌ترین عوارض بلیچینگ را به شما معرفی می‌کنیم.

  • در برخی افراد التهاب لثه به دلیل حساسیت به مواد شیمیایی اتفاق می‌افتد. برای کاهش این عوارض دندان پزشک از ژل‌های مخصوص برای پوشاندن لثه استفاده می‌کند، اما به صورت صددرصد نمی‌توان مانع از نفوذ مواد شد.
  • اگر بلیچ دندان به صورت اصولی و توسط متخصص زیبایی دندانپزشکی انجام نشود، ممکن است به مینای دندان آسیب بزند و در برخی موارد آن را از بین ببرد.
  • بعد از سفید کردن دندان ممکن است دندان‌ها به غذاهای گرم و سرد حساس شوند. این حساسیت به‌مرور زمان برطرف می‌شود ولی بهتر است تا مدتی از مصرف نوشیدنی و مواد غذایی گرم و سرد جلوگیری کنید.
  • سفیدی دندان با بلیچینگ روشی موقتی محسوب می‌شود و مدت زمان ماندگاری بلیچینگ حداکثر یک سال است. با توجه به میزان رعایت مراقبت‌های بعد از بلیچینگ و تخصص دندان پزشک، ماندگاری آن افزایش یا کاهش می‌یابد.

درنظر داشته باشید که بلیچینگ آفیس یا بلیچینگ دندان در مطب اثرگذاری سریع‌تری نسبت به روش‌های خانگی دارد و مطمئن‌تر است.

بلیچینگ دندان؛ راهی برای سفید کردن دندانها

درخشندگی و سفیدی دندان با بلیچینگ

مدت زمان بلیچینگ دندان چقدر است؟

در پاسخ به این سؤال که «مدت زمان انجام بلیچینگ دندان چقدر طول می‌کشد؟» باید گفت که به نحوه‌ اجرا و شرایط دندان‌ها بستگی دارد. هر اندازه دندان‌ها رنگ تیره‌تری داشته باشند، به همان نسبت تعداد جلسات بیشتر خواهد بود. در حالت معمول آفیس بلیچینگ یا بلیچینگ در مطب 2 تا 3 جلسه و بلیچینگ هوم یا بلیچینگ در خانه حدود 2 هفته طول می‌کشد. بعد از سفید شدن دندان ها، پزشک آن‌ها را بررسی و در صورت لزوم جلسات بیشتری را تجویز می‌کند.

قیمت بلیچینگ دندان چقدر است؟

قیمت بلیچینگ دندان با توجه به اینکه این روش در مطب یا خانه انجام می‌شود متفاوت خواهد بود. علاوه‌براین تعداد جلسات مورد نیاز، نوع و کیفیت مواد دندانپزشکی نیز از دیگر عوامل مؤثر در تعیین قیمت است. برای اطلاع از هزینه بلیچینگ دندان با کلینیک دندان پزشکی دکتر ابوالقاسمی، که یکی از بهترین کلینیک دندانپزشکی غرب تهران است، تماس بگیرید.

کلینیک دندانپزشکی دکتر ابوالقاسمی؛ یکی از مجهزترین مراکز برای بلیچ دندان

اگر به‌دنبال دندانپزشکی خوب در تهران هستید تا بلیچ دندان انجام دهید، کلینیک دندان پزشکی دکتر ابوالقاسمی را انتخاب کنید. این مجموعه با بهره‌مندی از تجهیزات به‌روز و استفاده از مواد دندانپزشکی معتبر از بهترین برندهای دنیا، سفیدی دندان را با کمترین عوارض و بالاترین ماندگاری انجام می‌دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر و هزینه بلیچ دندان و جرم گیری و همچنین سایر خدمات دندانپزشکی، با مطب دکتر ابوالقاسمی تماس بگیرید.


سوالات متداول با بلیچینگ دندان

دندان‌ها به دلیل مصرف مواد خوراکی دارای رنگ و نوشیدن چای و قهوه تغییر رنگ می‌دهند. همچنین کشیدن سیگار و قلیان و مصرف برخی داروها باعث زرد شدن دندان می‌شوند.  

هزینه سفید کردن دندان با توجه به کیفیت مواد دندان‌پزشکی و تعداد جلسات مورد نیاز برای هر فک متفاوت است.

بلیچ دندان مانند بسیاری از درمان‌های دیگر ممکن است عوارضی داشته باشد. حساس بودن دندان به غذاهای سرد و گرم، التهاب لثه و از بین بردن مینای دندان از جمله مهم‌ترین عوارض سفید کردن دندان محسوب می‌شوند.

بلیچینگ یک روش درمانی موقت است و نهایتاً تا یک‌سال ماندگاری دارد. معمولاً افراد بعد از یک‌سال دوباره باید برای بلیچ دندان به پزشک مراجعه کنند.

اگر باردار هستید یا بیماری قبلی دارید، حتماً با پزشک معالج خود مشورت کنید. در برخی موارد بلیچ کردن دندان برای خانم‌های باردار و بیماران قلبی مجاز نیست.

6LeMMSUhAAAAAE-rJXylA6AfNIKeXGXBlaEHGr66